رئیس اتحادیه مرغ، ماهی، تخم مرغ و پرنده فروشان همدان گفت: در بازار عید نوروز هیچ‌گونه افزایش نرخ مرغ و تخم‌مرغ نخواهیم داشت.

جواد عاشوری گفت: به دلیل جوجه ریزی مناسب و کافی در واحد‌های مرغداری استان، گوشت مرغ به مقدار لازم تولید و عرضه می‌شود و در این خصوص کمبودی وجود ندارد.

در بازار عید نوروز هیچ‌گونه افزایش نرخ مرغ و تخم‌مرغ نخواهید داشت و این ۲ ماده غذایی به وفور در بازار وجود دارد و با نرخ ثابت تا پایان سال عرضه می‌شود.

او گفت: قیمت عرضه گوشت مرغ در کشتارگاه ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان و برای مصرف کننده ۳۱ هزار تومان است و برخی برند‌های خارج از استان با احتساب کرایه حمل ۳۲ هزار تومان به دست مصرف کننده می‌رسد.

عاشوری گفت: عرضه گوشت مرغ به صورت مستمر و هماهنگ در واحد‌های صنفی، فروشگاه‌ها و غرفه‌های معین شده انجام می‌شود و در صورت نیاز مرغ منجمد توزیع خواهد شد.

رئیس اتحادیه مرغ، ماهی، تخم مرغ و پرنده فروشان همدان گفت: مرغ منجمد به اندازه کافی ذخیره سازی شده و برای تعادل بخشی به بازار از امروز در سطح فروشگاه‌ها و بازارچه‌های شهرداری به میزان روزانه ۱۵ تا ۲۰ تن آغاز شده است.

به گفته او، روزانه بین ۵۰ تا ۷۰ تن گوشت مرغ در شهرستان همدان و ۱۸۰ تا ۲۰۰ تن در سطح استان مصرف می‌شود که چهار کشتارگاه استان وظیفه کشتار و تامین این میزان را به عهده دارند.

او گفت: نرخ تخم مرغ در بازار عید نوروزثابت خواهد بود و باهر کیلو ۱۸ هزار تومان از مرغداری خریداری و با نرخ ۱۹ هزار تومان در عمده فروشی‌ها مبادله و با قیمت ۲۱ هزار تومان به دست مشتری می‌رسد.
منبع ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.