در آستانه ورود به قرن جدید چهارمحال و بختیاری مهیای میزبانی مسافران نوروزی می‌شود.

آقای حیدری سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: فراهم نمودن امکان جستجوی دائمی نرم‌افزار گردشگری استان در فضای مجازی و برنامه‌ریزی برای تبلیغ و اطلاع‌رسانی جاذبه‌ها در سطح ملی با هدف دسترسی آسان مسافران و گردشگران به آن ضروری است.

فرمانداران شهرستان‌های ۱۰ گانه چهارمحال و بختیاری برنامه‌ریزی برای آماده‌سازی مراکز و اماکن گردشگری، ویژه نوروز ۱۴۰۱ را در دستور کار قرار خواهند داد.


بیشتر بخوانید


تعداد مراکز اسکان مسافران و گردشگران نوروزی با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در چهارمحال و بختیاری افزایش خواهد یافت تا از تراکم جمعیت جلوگیری شود.

تأمین به‌موقع کالا‌های اساسی شب عید به‌ویژه میوه، گوشت قرمز، مُرغ و دارو و تکمیل انبار‌های ذخیره این اقلام ضروری است.

اصناف چهارمحال و بختیاری همزمان با نوروز ۱۴۰۱ به‌منظور ایجاد رونق در بازار و تحول اقتصادی فعال است و در این راستا لیست کشیک‌های نوروزی اصناف و دستگاه‌های اجرایی استان نیز مشخص می‌شود.

به گفته آقای حیدری فرمانداران شهرستان‌های استان باید وضعیت کیفیت نان تولیدی را بررسی و برای ارتقای آن به‌منظور افزایش رضایت‌مندی عمومی تلاش کنند.

برپایی و برگزاری بازارگاه‌ها و مراکز فروش به‌ویژه تولیدات صنایع‌دستی، هنر‌های سنتی و سوغات محلی در چهارمحال و بختیاری ضروری است بنابراین زیرساخت‌های لازم برای فعالان این حوزه تأمین و به تولیدکنندگان کمک می‌شود.

با توجه به حضور بالای گردشگران و مسافران نوروزی در نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری و به‌ویژه شهرستان سامان، جاده سه‌راهی زاگرس پل تاریخی زمان‌خان تا شوراب به‌طول ۶۰۰ متر از سوی اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان آسفالت می‌شود.

تمامی مسافران و گردشگران نوروزی به منظور اسکان در چهارمحال و بختیاری باید دز سوم واکسن کرونا خود را دریافت کرده باشند.

مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان به‌ویژه اعضای ستاد اجرایی ساماندهی و ارتقای خدمات سفر استان در نوروز ۱۴۰۱ به مرخصی نخواهند رفت و برای سفر احتمالی رئیس‌جمهور به بام ایران آماده می‌شوند.

اماکن گردشگری چهارمحال و بختیاری زیر ذره بین بازرسان

آقای جیلان سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: بازرسی‌ها و سرکشی‌ها از اماکن تاریخی، گردشگری، اقامتی و خدمات‌رسان ویژه نوروز ۱۴۰۱ در شهرستان‌های ۱۰ گانه استان آغاز شده است.

فعالان تمامی تأسیسات گردشگری چهارمحال و بختیاری موظفند پذیرش و خدمات‌رسانی به مسافران و گردشگران نوروزی را براساس تأیید تزریق دز سوم واکسن کرونا انجام دهند.

شهرداری‌ها و دهیاری‌های چهارمحال و بختیاری برای برپایی نوروزگاه‌ها و استقرار سفره‌های هفت سین در ورودی‌های شهر‌ها و روستا‌ها از هم‌اکنون برنامه‌ریزی می‌کنند.

باتوجه به لزوم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک، پذیرش و اسکان مسافران و گردشگران نوروزی در چهارمحال و بختیاری با اولویت هتل‌ها، اقامتگاه‌های بوم‌گردی، خانه‌های مسافر و سایر مراکز اقامتی دارای مجوز از اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان انجام می‌شود.

نوروز ۱۴۰۱، نهضت حضور مسافران و گردشگران در بنا‌های تاریخی، امام‌زادگان و بقاع متبرکه استان رخ می‌دهد.

از توان ۶۰ نفر راهنمای گردشگری دارای مجوز از اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری برای برنامه‌های نوروز ۱۴۰۱ استفاده خواهد شد و نظافت و پاک‌سازی ورودی‌ها و معابر شهر‌ها و روستا‌های استان در دستور کار قرار دارد.

با وجود این که هشت شهرستان چهارمحال و بختیاری به لحاظ شیوع کرونا در وضعیت رنگ بندی قرمز و دو شهرستان نیز در وضعیت نارنجی قرار دارد، اما دو هزار تخت در هتل‌ها و مسافرخانه‌ها برای اسکان مسافران نوروزی در نظر گرفته شده است.

عرضه کالا‌های اساسی مردم در بازار شب عید

آقای قائدامینی معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: کالا‌های اساسی مورد نیاز مردم استان مانند گوشت قرمز و مُرغ به‌موقع تأمین و به بازار عرضه می‌شود.

گشت‌های نظارتی مشترک در چهارمحال و بختیاری بازار نوروز ۱۴۰۱ و روند خدمات‌رسانی به مسافران و گردشگران نوروزی ورودی استان را به‌موقع رصد، بررسی و پیگیری می‌کنند.

برای بهبود در روند این بازرسی‌ها از توان ۱۲۰ نیروی بسیجی در چهارمحال و بختیاری بهره‌گیری می‌شود.

جلوگیری از برگزاری هرگونه تجمع در دستورکار دانشگاه علوم پزشکی قرار دارد

آقای احمدی سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری گفت: شناسایی مکان‌های شلوغ و جلوگیری از برگزاری هرگونه تجمع در استان در دستور کار قرار دارد.

پیشگیری از مرگ و میر افراد، دست‌یابی به تحول اقتصادی و رونق در حوزه گردشگری با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک محقق می‌شود.

در همین راستا انتظار می‌رود تا دستگاه‌های اجرایی چهارمحال و بختیاری به‌ویژه اعضای ستاد اجرایی سامان‌دهی و ارتقای خدمات سفر استان همکاری خود را با دانشگاه علوم‌پزشکی شهرکرد افزایش دهند.

دانشگاه علوم‌پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری طرح پیشگیری از شیوع بیماری‌های اسهالی و گوارشی را در دستور کار دارد.

به‌همین منظور شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری باید نسبت به کُلُرزنی مستمر در منبع‌ها و رفع شکستگی‌های لوله‌های انتقال آب آشامیدنی اقدام کند.

شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان به‌موقع نسبت به جمع‌آوری پسماند‌های درون و حاشیه شهرها، روستا‌ها و مراکز گردشگری اقدام کنند.

افزایش نظارت‌ها و تشدید گشت‌های مشترک در بازار، اقامتگاه‌ها و مجتمع‌های بین‌راهی، پمپ‌بنزین‌ها، محل فروش میوه و کالا‌های اساسی، نوروزگاه‌ها و سایر مراکز تجمعی در استان همراه با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک ضروری است.

ستاد اجرایی ساماندهی و ارتقای خدمات سفر از ۲۵ اسفندماه ۱۴۰۰ در چهارمحال و بختیاری آغاز می شود و تا ۱۵ فروردین‌ماه ۱۴۰۱ فعال است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار