یک گزارش نشان می‎دهد که شیوه‌‎های اجرای اعدام در ایالت‎های آمریکا با یکدیگر متفاوت است.

 اخیرا و با درخواست یک زندانی محکوم به اعدام در ایالت تنسی آمریکا برای اعدام شدنش با استفاده از صندلی الکتریکی، پرسش‎هایی را درباره روش‌های اعدامی که هنوز در آمریکا اجرا می‌شوند، ایجاد کرده است.

در حالی که تزریق کشنده روش اصلی اعدام برای دولت فدرال و ایالت‌هایی است که مجازات اعدام همچنان در آن فعال است، روش‌های جایگزینی وجود دارد که در حدود یک دهه گذشته مورد استفاده قرار گرفته است.


 


از مرگ بر اثر برق گرفتگی تا جوخه آتش، در اینجا حقایقی در مورد روش‌های استفاده شده در ایالت‌ها وجود دارد.

روش‌های اجرای اعدام بر اساس ایالت چیست؟

در حال حاضر ۳۱ ایالت و همچنین دولت فدرال و ارتش آمریکا، اعدام را اجرا می‌کنند. تزریق کشنده ابزار اصلی اعدام در ایالت‌هایی است که در آن اجرای اعدام، قانونی است.

این ایالت‌ها عبارتند از: آلاباما، آریزونا، آرکانزاس، کالیفرنیا، کلرادو، فلوریدا، جورجیا، آیداهو، ایندیانا، کانزاس، کنتاکی، لوئیزیانا، می‌سی سی پی، میسوری، مونتانا، نبراسکا، نوادا، نیوهمپشایر، کارولینای شمالی، اوهایو، اوکلاهما، اورگان، پنسیلوانیا، کارولینای جنوبی، داکوتای جنوبی، تنسی، تگزاس، یوتا، ویرجینیا، واشنگتن و وایومینگ.

صندلی الکتریکی روشی جایگزین برای اعدام در ۹ ایالت است؛ آلاباما، آرکانزاس، فلوریدا، کنتاکی، می‌سی سی پی، اوکلاهاما، کارولینای جنوبی، تنسی و ویرجینیا.

همچنین اتاق گاز روشی جایگزین برای اعدام در ۷ ایالت است؛ آلاباما، آریزونا، کالیفرنیا، می‌سی سی پی، میسوری، اوکلاهاما و وایومینگ.

به دار آویختن به عنوان روشی جایگزین برای اعدام در ۲ ایالت مجاز است؛ نیوهمپشایر و واشنگتن.

جوخه آتش یک روش جایگزین برای اعدام در ۳ ایالت است؛ می‌سی سی پی، اوکلاهما و یوتا.

تنسی نیز در سال گذشته ۲ بار از صندلی الکتریکی استفاده کرده است که اجرای اعدامی دیگری با این روش برای سومین بار برنامه ریزی شده است.

آخرین بار چه زمانی از جوخه آتش برای اعدام استفاده شد؟

«رونی لی گاردنر»، زندانی اهل یوتا که در سال ۱۹۸۵ به قتل محکوم شد، در ۱۸ ژوئن ۲۰۱۰ توسط جوخه آتش اعدام شد. در آن زمان، او اولین نفری بود که در ۱۴ سال در یوتا با جوخه آتش اعدام شد؛ او این روش را به جای تزریق کشنده انتخاب کرد.

اعدام در اتاق گاز آمریکا

آخرین بار چه زمانی از اتاق گاز در یک اعدام استفاده شد؟

بر اساس گزارش مرکز اطلاع رسانی مجازات اعدام در آمریکا، «والتر لاگرند» آخرین محکوم به اعدام بود که در ۳ مارس ۱۹۹۹ در آریزونا با گاز کشنده اعدام شد.

«لاگراند» پس از محکومیتش، اتاق گاز را به عنوان روش اعدام انتخاب کرد.

منبع: میزان

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار