استاندار فارس گفت: یکی از معیار‌های ارزیابی فرمانداران شهرستان‌های فارس در سال ۱۴۰۱ کاهش طلاق و افزایش ازدواج در شهرستان‌های استان خواهد بود.

محمدهادی ایمانیه در نخستین همایش خانواده متعالی گفت: تدبیر نماینده، ولی فقیه در فارس برای رونمایی از برش مهندسی فرهنگی استان اقدام قابل توجهی است و در سال ۱۴۰۱ شاهد افزایش اقدامات شهرداری شیراز در محله‌های مسجد محور خواهیم بود که در تعالی طرح خانواده متعالی سهم بسزایی دارد.

به گفته او، در صحنه عمل امروز شاهد اجرا کردن بسیاری از امور هستیم و حمایت از خانواده امر بسیار مهمی است، زیرا حفظ کیان خانواده به حفظ جامعه می‌انجامد.

استاندار فارس می‌گوید: تشکیل خانواده در افراد موجب ایجاد مسئولیت بیشتری در فرد می‌شود و حتی دانشجویان متاهل نیز با مسئولیت بیشتر در درس خواندن موفق‌تر عمل می‌کنند.

ایمانیه به جهش ملی مسکن اشاره و گفت: در دیدار با ریاست جمهوری بر تشویق به تاهل در این طرح تاکید کردم و برای مجرد‌ها خواستار ثبت نام در این طرح شدم تا سند و کلید در زمان ازدواج به این ثبت نام کنندگان ارائه شود که مورد توافق قرار گرفت.

او گفت: از سیاست‌های اصلی فارس، تشکیل خانواده و حفظ خانواده است و با تدبیر مسئول نهاد، ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، طرح «بهار نکو» از این برنامه هاست که هیچ عقدی ثبت نشود تا دوره ویژه مهارت در این طرح را بگذرانند که در شهر‌هایی که این طرح اجرا شد طلاق‌ها کاهش یافت که این طرح به تایید شورای انقلاب فرهنگی کشور نیز رسید.

استاندار فارس گفت: یکی از معیار‌های ارزیابی فرمانداران شهرستان‌های فارس در سال ۱۴۰۱ کاهش طلاق و افزایش ازدواج در شهرستان‌های استان خواهد بود.

حجت الاسلام محمد استوار میمندی مدیر حوزه‌های علمیه فارس نیز گفت: یکی از کانون‌هایی که هدف حمله دشمن به خصوص در کشور‌های اسلامی و مستقلی مانند ایران است، کانون خانواده است، زیرا با هدف قرار دادن خانواده قصد فروپاشی و انحطاط جامعه ما را دارند.

او گفت: تمام افرادی که در جامعه ما دلشان برای مردم می‌تپد باید به امر حفظ خانواده توجه جدی داشته باشند، زیرا اهتمام در امر خانواده یک ضرورت ملی است.

استوار میمندی با بیان اینکه توجه به خانواده ذیل ضروریات شورای انقلاب فرهنگی برای تعالی خانواده ایرانی و ذیل سند مهندسی کشور در اولویت قرار دارد، به رونمایی از برش نقشه مهندسی فرهنگی فارس اشاره و گفت: این برش در سفر ریاست جمهوری به فارس رونمایی شد و یک هزار و ۵۰۰ نخبه استان برای آن نظر دادند که این برش ذیل نظارت نماینده، ولی فقیه در استان فارس به تصویب رسید.

او گفت: اولین کلان مسئله در برش نقشه مهندسی فرهنگی فارس توجه به سبک ایرانی-اسلامی در نهاد خانواده است و طرح خانواده متعالی در سال ۹۹ به تصویب شورای فرهنگ عمومی استان رسید و مراحل ۱۰ گانه آن در حال اجراست.

مدیر حوزه‌های علمیه فارس گفت: یک طرح فرهنگی برای به نتیجه رسیدن باید مردمی شود و در صدر طرح خانواده متعالی شاهد مواردی مانند توحید و نبوت و آموزه‌های اسلامی هستیم.

به گفته او، در این طرح به موضوعاتی مانند سن ازدواج، طلاق به عنوان یک آسیب خانوادگی، فرزندآوری، همسرداری، تربیت فرزند، سنت‌های غلط پیش روی ازدواج، فضای مجازی و پیامد‌های آن برای خانواده، معیشت و تاثیر آن بر خانواده، صله رحم و مناسبت‌های خانوادگی، تاثیر مواد مخدر و اعتیاد بر خانواده، اخلاق جنسی و اشتغال زنان پرداخته می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار