معاون عمرانی استانداری کرمانشاه گفت : احتمال وقوع سونامی سفر در نوروز پیش رو وجود دارد و از همه دستگاه‌های استان درخواست می شود برای موج مسافران نوروزی آماده باشند.

منوچهر فخری گفت : با توجه به اینکه شیوع کرونا بیش از دو سال است ادامه پیدا کرده، مردم به لحاظ روحی به سفر نیاز دارند و هرچند شیوع امیکرون را داریم، اما احتمال وقوع سونامی سفر وجود دارد.

به گفته معاون عمرانی استانداری کرمانشاه در خصوص سفر‌های نوروزی ستاد مقابله با کرونا تصمیم گیری می‌کند، اما به هر حال دستگاه‌های مختلف باید برای در هر شرایطی آماده باشند تا در صورت افزایش سفر‌ها بتوانیم خدمات رسانی مطلوبی داشته و مانع از افزایش تصادفات شویم.

نصب تابلو و علائم هشداری در سطح محور‌ها و شهر‌های استان لازم است در این زمینه راهداری و شهرداری‌ها باید اهتمام لازم را داشته باشند.

فخری می گوید: متاسفانه عمده دلیل واژگونی بحث خواب‌آلودگی رانندگان است و نیاز است در فواصل مناسب بحث راه اندازی استراحتگاه و پارکینگ پیگیری شود.

با راه اندازی استراحتگاه‌ها و پارکینگ در حاشیه راه ها، امکان ایجاد مراکز عرضه صنایع دستی و انجام فعالیت‌های فرهنگی و اقتصادی هم فراهم می‌شود.

سهم ۷۵ درصدی رانندگان در وقوع تصادفات

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه گفت: در وقوع تصادفات راننده، جاده و خودرو دخیلند که متاسفانه رانندگان در این زمینه سهم ۷۵ درصدی دارند و این سهم بالا می‌طلبد که پلیس سخت گیری بیشتری هم در بحث آموزش رانندگان و هم در امتحان رانندگی داشته باشد.

فخری گفت: طبق برنامه باید سالانه ۱۰ درصد کاهش تصادفات داشته باشیم و این درحالیست که امسال با افزایش ۱۶ درصدی تصادفات مواجه هستیم و این‌ها هم نشان می‌دهد باید کار و تلاش بیشتری صورت گیرد.

سهم واژگونی در تصادفات استان ۵۴ درصد است علت این موضوع تخطی از سرعت مطمئنه است که باید در جلسه جداگانه‌ای حتما مورد بررسی و آسیب شناسی قرار گیرد.

 پیگیری راه اندازی ۱۰ دستگاه سرعت سنج جهت کنترل هرچه بهتر سرعت در محور‌های استان انجام شده است.

 ۶۶ نقطه حادثه خیز در امسال شناسایی و رفع شده است قطع به یقین نقاط حادثه خیز دیگری در سطح محور‌های استان داریم که باید هرچه سریعتر شناسایی و برای رفع آن‌ها برنامه ریزی صورت گیرد.

محور کرمانشاه به کامیاران به عنوان یکی از محور‌های حادثه ساز است متاسفانه شاهد تصادفات بسیاری در این محور هستیم و نیاز است برای تکمیل این محور اقدام سریع صورت گیرد.

این پروژه بیش از حد زمان بر شده و از دستگاه‌های مسئول تقاضا داریم گیر و مشکل کار را بیان کرده تا پیگیر رفع آن شویم.

تنها ۱۳ کیلومتر از این مسیر باقی مانده و پیمانکار هم پای کار است و انتظار این است ظرف کوتاهترین زمان ممکن این پروژه به پایان برسد .

تسریع ساخت راه آهن استان کرمانشاه

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه گفت : ساخت راه آهن استان از کرمانشاه به سمت اسلام آباد غرب و خسروی تسریع شود زیرساخت‌های لازم برای توسعه راه‌آهن کرمانشاه فراهم شده و باید برای تسریع در اجرای آن، پیگیری‌های لازم افزایش یابد.

منوچهر فخری گفت: مدیران ذیربط موظف هستند که اقدامات لازم را برای جذب اعتبارات و منابع ملی انجام دهند و پیگیری‌های موثر در این زمینه الزامی است.

توسعه و اجرای راه آهن منطقه غرب بدن شک تاثیر بسزایی در رشد و پیشرفت استان خواهد داشت و منجر به رونق اقتصادی بیش از پیش منطقه خواهد شد.

تمرکز همه تلاش‌ها و پیگیری‌ها برای جذب اعتبارات و منابع ملی برای تسریع در اجرای راه آهن منطقه غرب استان ضروری است و از مسئولین ذیربط می‌خواهیم که در این زمینه پیگیری‌ها را افزایش دهند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.