در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

فضای فرهنگی جامعه مان بسیار دلسردکننده است

شرفشاهی گفت: در مجموع فضای فرهنگی جامعه ما به سمتی رفته که بسیار دلسردکننده است

مدیرمسئول انتشارات تجلی مهر با اشاره به منتشر نشدن اثر جدید در این انتشارات گفت: دلیل این امر به شرایطی بازمی گردد که در صنعت نشر حکم فرماست. شرایط به گونه‌ای است که بسیاری از پدیدآورندگان از ناشر تا مولف انگیزه‌ای برای حضور در صنعت نشر ندارند و با توجه به فضای فرهنگی که در جامعه وجود دارد،  بسیاری از مولفان از جمله شاعران، نویسندگان و پژوهشگران پس از سال‌ها فعالیت در زمینه مطالعه و پژوهش شرایط زندگی مناسبی ندارند و مسئولان امر هم دغدغه‌ای در زمینه رفع مشکلات آن‌ها ندارند.

بنا به گفته او  اوضاع صنعت نشر تاحدی آشفته است که بی سرو سامانی را در عرصه فرهنگ مشاهده می‌کنیم و به سامان رساندن این اوضاع به این سادگی‌ها امکانپذیر نیست از یک سو با شرایط نشر و از سوی دیگر با وجود تورم افسار گسیخته در جامعه بعید است بتوانیم همانند گذشته در شرایط مطلوب تری قراربگیریم که در مولفان برای فعالیت در عرصه نشر انگیزه ایجاد کند.

او در ادامه عنوان کرد که در جامعه ما علم، ادب و فرهنگ به سطح پایینی رسیده است و افراد تازه به دوران رسیده همه کاره شدند. بسیاری از نسل جوان می‌پرسند درصورتی که در راه تالیف و انتشار کتاب گام بردارد به نسل امروز ادبیات شباهت پیدا می‌کند که چشم اندازی برای آینده شان ندارند و به دلیل گرفتارشدن در مشکلات روزمره شان تمرکز کافی برای انجام اموری که از آن‌ها توقع دارند ندارد. مشاهده وضعیت اهل علم و ادب و هنر پس از سال‌ها فعالیت در این عرصه باعث می‌شود که نسل جوان از ورود به این عرصه اجتناب کنند چون در صورت ورود، مشکلاتی به آن‌ها افزوده می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار