رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت : تشکیل سالانه بیش از ۵۶۰ هزار پرونده قضایی در استان شایسته کرمانشاه نیست باید هر طور شده تلاش کنیم امور مردم خارج از دادگستری حل و فصل شود.

پرویز توسلی‌زاده گفت : هم اکنون سالانه بیش از ۵۶۰ هزار پرونده قضایی در زمینه‌های مختلف در استان داریم که این تعداد شایسته کرمانشاه نیست.

به گفته رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه باید از تمام ظرفیت‌هایی که داریم استفاده کنیم تا مردم بتوانند در زمینه مسائل مختلف بین یکدیگر به سازش برسند و تا حد امکان اختلافات بین خود آن‌ها و خارج از دادگستری حل و فصل شود.

با این وجود درب دادگستری و مراجع قضایی به روی مردم باز است و سعی می‌کنیم حرف مردمی که گرفتار هستند را بشنویم.

در همین راستا در ۳۰ ماه گذشته با نزدیک به ۲۰۰ هزار نفر در دادگستری کرمانشاه ملاقات داشتیم و از همین رو دادگستری کرمانشاه یکی از قوی‌ترین‌ها در کشور است.

یکی دیگر از معیار‌هایی که دادگستری کرمانشاه را برتر کرده کاهش پرونده‌های موجود در دادگستری حتی با وجود شرایط کرونا بوده است.

توسلس زاده می گوید: باید به سمتی برویم که جمعیت زندان‌ها مدیریت شود و تنها برای جرائم با اهمیت که چاره‌ای جز زندان ندارد، افراد وارد زندان شوند.

یکی از مهمترین جرائم با اهمیت در کرمانشاه بحث تیراندازی‌ها است که همه را بسیار نگران کرده برای این موضوع بسیار وقت می‌گذاریم و هر دو هفته یکبار با سایر متولیان امنیت در این زمینه جلسه داریم.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه می گوید: استفاده بیشتر از ظرفیت خیرین و افراد دارای تمکن مالی برای کمک به مردم گرفتار و خصوصا زندانیان است برای این موضوع برنامه داریم.

برنامه ریزی برای شناسایی بین پنج تا ۱۰ هزار فرد متمکن در کرمانشاه انجام شده در تلاشیم اطلاعات این افراد را گردآوری کنیم و از آن‌ها بخواهیم دست افراد نیازمند را بگیرند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.