موتور پمپ هایی که آب زاینده رود را می بلعند

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس از فعالیت ۸۰۰ موتور پمپ غیرمجاز آب در بالادست زاینده‌رود خبر داد.

حجت‌الاسلام محمدتقی نقدعلی گفت: مشکل ما این است که یک عمر در موضوع چاه‌های غیرمجاز، برداشت‌های غیرمجاز و انتقال‌های غیرکارشناسی و هر آنچه بنا نبود و نباید اتفاق می‌افتاد، اتفاق افتاد، خواب بودیم و اکنون که بیدار شدیم می‌خواهیم در یک برنامه کوتاه مدت و غیرکارشناسی مشکل ۴۳ ساله را حل کنیم.

به گفته او در بودجه ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ وزارت نیرو به کنتور هوشمند تاکید می‌کند، به یک مرتبه یک کشاورز که چاه ۶ اینچی‌اش در عمق ۳۷۰ متری ۲ اینچ آب نمی‌دهد تکلیف می‌کنیم که باید کنتور هوشمند بگذارد، مبلغ کنتور را هم باید از جیب خالی خودش بدهد.

نقدعلی می گوید  برداشت‌های غیرمجاز بالادست و ۸۰۰ موتور پمپ غیرمجازی که در بالادست زاینده‌رود را در ۷۰۰ متری برای کاشت هلو می‌برد آن را هم نگاه کنیم.یک دفعه ۱۳۰ هزار هکتار توسعه کشاورزی از برداشت حق آبه‌داران زاینده‌رود انجام می‌شود را هم ببینیم. همان چیزی که خودمان در مجلس تذکر دادیم در بین مردم خلافش را عمل نکنیم، این اشتباه است.

 اگر در چاه را بستیم درخت‌های ۶۰ یا ۷۰ ساله را چه کنیم؟ اگر ریه تنفسی غرب اصفهان مسدود شد ما چه جوابی به محیط زیست داریم بدهیم؟ بنابراین باید تدبیر درستی کرد و از قانونگذاری‌هایی که سبب تنش و اضطراب در بین کشاورزان می‌شود، خودداری کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.