سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی قزوین گفت: تعداد فوتی‌های ناشی از ویروس کرونا در استان در حالی رو به افزایش بوده که تعداد بستری‌ها کاهش یافته است.

 عبدالله دیده بان در ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا گفت: بیماری کرونا سه قله ابتلا، بستری و فوتی دارد که هم اکنون در قوله فوتی‌ها قرار داریم.

در هفته اخیر، تعداد فوتی‌های استان ۴۲ نفر و هفته پیشتر ۳۳ نفر بوده که این اعداد نشان می‌دهد استان در قله فوتی‌ها قرار دارد و امیدواریم این آمار به زودی فروکش کند.

دیده بان با بیان اینکه هفته گذشته تعداد ۹۱۰ بیمار بستری از خدمات بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی بهره‌مند شدند، اظهار داشت: میزان بستری‌ها در این هفته کاهش یافته است، اما این موضوع به این معنا نیست که از خطر عبور کرده ایم.

هم اکنون شهرستان‌های آوج، بویین زهرا، البرز و آبیک در وضعیت نارنجی هستند و بقیه شهرستان‌ها در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند و پیش بینی می‌شود با توجه به روند کاهش ابتلا و شیوع بیماری در هفته آینده، شهرستان‌های نارنجی به وضعیت زرد وارد شوند.

 روند کاهشی بیماران سرپایی از هفته پیش آغاز شده است و در ۲ هفته گذشته ۲ هزار و ۷۲۰ مراجعه سرپایی داشتیم که این تعداد در هفته قبل به ۲ هزار و پنج نفر رسید.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین با بیان اینکه هم اکنون شاهد سیر نزولی مراجعات سرپایی هستیم، گفت" در موج ششم کرونا، روزانه یک هزار و ۴۴۱ بیمار سرپایی به مراکز درمانی مراجعه می‌کردند، ولی در یک کاهش چشمگیر دیروز ۵۳ نفر و روز دوشنبه ۱۴۶ نفر برای دریافت خدمات درمانی به مراکز بهداشتی مراجعه کرده اند و با این وجود در ۲۴ ساعت گذشته سه نفر از هم استانی‌های خود را بر اثر بیماری کرونا از دست داده ایم.

 اگر در سطح جامعه عادی انگاری و کاهش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را نداشته باشیم می‌توانیم امیدوار باشیم که فروردین ماه و ایام نوروز آرامی را سپری کنیم.

 تعداد فوتی‌های ما در بهمن ماه ۵۸ نفر بوده و در اسفندماه تا کنون ۵۶ نفر را از دست داده ایم و بیشتر این افراد بالای ۶۰ سال سن داشته اند.

بیش از ۹۶ درصد افراد بالای ۱۲ سال در استان دز اول واکسن را دریافت کرده اند و این آمار در دز دوم ۸۷ درصد و در دز سوم ۳۸ درصد می‌باشد که در مجموع تاکنون در استان بیش از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار دز واکسن تزریق شده است.

 در حال حاضر بخش شال بیشترین جامانده از واکسیناسیون را دارد و بیشترین استقبال و کامل‌ترین واکسیناسیون در بخش بشاریات اتفاق افتاده است و از هم استانی‌ها انتظار داریم علاوه بر تکمیل روند واکسیناسیون خود به واکسیناسیون اطفال زیر ۱۲ سال مبادرت ورزند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار