نمایندگان مجلس در نشست علنی امروز بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱، برای تأمین اعتبار اجرای طرح‌های ساخت مسکن چند مصوبه داشتند.

مجلس به وزارت راه و شهرسازی اجازه داد تا سقف ۲۳۰ هزار میلیارد ریال را از منابع مالی داخلی، تهاتر زمین‌ها و املاک با طلبکاران و همچنین مزایده به صورت مشروط برای اجرای طرح‌های ساخت مسکن بپردازد.

این مصوبه برای تأمین اعتبار عملیات آماده‌سازی، محوطه‌سازی، تأمین خدمات روبنایی و زیربنایی و تکمیل واحد‌های مسکن مهر، طرح‌های بازآفرینی شهری و احیای بافت‌های فرسوده و تاریخی موجود در بافت فرسوده، مصلی تهران، طرح‌های مسکن و موارد پیش‌بینی‌شده در قانون جهش تولید مسکن مصوب سال ۱۴۰۰ است.

همچنین مصوب شد مالکان واحد‌های تکمیل شده مسکن مهر که دارای خدمات زیربنای هستند، باید تا پایان خرداد سال ۱۴۰۱ برای تبدیل تسهیلات دریافتی از بانک مسکن به تسهیلات فروش اقساطی، به این بانک مراجعه کنند.

در نشست امروز نمایندگان به دستگاه‌های اجرایی زیر مجموعه قوه مجریه در شهرستان‌ها اجازه داده شد با پیشنهاد استاندار و تأیید شورای برنامه ریزی و توسعه استان، تا سقف ۳۰ هزار میلیارد ریال برای احداث مجتمع‌های اداری همان شهرستان اقدام کنند.

این اعتبار از معاوضه املاک وساختمان‌های ملکی با املاک و اموال غیرمنقول شهرداری‌هاست که البته، پس از اعلام شهرداری و تصویب شورای شهر قابل انجام است.

وزارت راه و شهرسازی مکلف شد زمین‌های متعلق به شرکت مادر تخصصی عمران شهر‌های جدید، سازمان ملی زمین و مسکن و شرکت بازآفرینی شهری را تا سقف ۵ هزار میلیارد ریال در قرارداد‌هایی با بانک‌های عامل و صندوق‌های تأمین مالی، در رهن آنان قرار دهد و متناسب با آن، تسهیلات لازم برای اجرای طرح‌های جامع، تفصیلی، بافت‌های فرسوده و آماده‌سازی مصوب را دریافت کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار