مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان از راه اندازی پویشی با عنوان پویش خانه سبز به مناسبت فرارسیدن روز درختکاری خبرداد.

مجید عرفان‌منش گفت: در کنار همه اقدامات و فعالیت‌هایی که از سوی مدیریت شهری برای آراستن و پیراستن شهر انجام می‌شود، تک تک شهروندان نیز در این زمینه مسئولیت‌هایی بر عهده دارند که بی‌شک در بهبود کیفیت زندگی شخصی و جمعی در شهر اثرگذار است؛ ازجمله این مسئولیت‌ها آراستن فضا‌های شخصی زندگی است که می‌تواند گاهی جنبه عمومی نیز پیدا کند.

سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با تاکید بر نقش و جایگاه تک تک شهروندان در نگهداری و صیانت از فضای سبز، پویش خانه سبز را برگزار می‌کند تا از شهروندان بخواهد ضمن کسب اطلاعات مفید درباره رشد و پرورش گیاهان آپارتمانی، نسبت به ایجاد فضا‌های مزین به گیاهان در محیط اطراف خود اقدام کنند.

او با بیان اینکه پویش خانه سبز با هدف معرفی ویژگی‌ها و مشخصات گیاهان آپارتمانی به شهروندان طراحی شده است، گفت: این گیاهان می‌توانند در محیط اطراف ما مانند محل کار یا زندگی مان رشد و تکثیر کنند و منجر به کاهش برخی آلودگی‌های هوا داخل ساختمان شوند، همچنین موجب تقویت روحیه و کاهش تنش‌های روانی در انسان شوند که این اطلاعات در قالب موشن گرافیک طراحی شده و در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

عرفان منش از طراحی یک مسابقه در پویش خانه سبز خبر داد و گفت: در این مسابقه از شهروندان می‌خواهیم از منازل یا هر مکان سرسبز دیگری که به همت خودشان در آن گل و گیاه کاشته‌اند، عکس‌برداری و آثار خود را ارسال کنند.

به گفته مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان عکس‌های برتر انتخاب و در صفحه اینستاگرام پویش خانه سبز به آدرس Khanesabz¬_isf بارگذاری می‌شود واز میان این آثار، بهترین عکس انتخاب شده و همزمان با هفته اصفهان علاوه بر اعطای پلاک خانه سبز توسط شهردار اصفهان، به صاحب عکس برتر جایزه ویژه نیز تقدیم خواهد شد.


منبع:ایمنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.