علوی گفت: در خصوص واکسیناسیون مدتی است که با رکود استقبال مردم از تزریق واکسن مواجه ایم.

سید محمد علوی در یک گفتگوی تلویزیونی گفت که سیر بستری و ابتلا به کرونا در مراجعان کاهشی است و در ۲۴ ساعت گذشته ۸ هزار و ۸۷ نفر به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کردند.

به گفته او از این تعداد مراجعه کننده ۷۵۷ بیمار شناسایی شدند که نسبت به دیروز ۲۲۱ تن کمتر شده.

آقای علوی همچنین گفت: تعداد بیمارانی که مجبور به بستری در بیمارستان‌ها شده اند ۵۲ نفر بوده که نسبت به دیروز ۹ نفر کمتر هستند.

سخنگوی ستاد مدیریت بیماری کرونا خوزستان تعداد جانباختگان امروز کرونا را ۱۴ نفر دانست که از هفته‌ها پیش در بخش مراقبت‌های ویژه بستری بودند.

این مقام مسئول رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی را کاهشی عنوان کرد که به طور میانگین حدود ۴۸ درصد مردم در محل‌های پر تردد ماسک می‌زنند و رعایت سایر شیوه نامه‌ها نیز در حدود ۶۰ درصد است.

بر اساس اطلاعات بهداشت خوزستان تاکنون حدود ۷ میلیون و یک هزار ۶۳۳ دُز واکسن تزریق شده، اما پوشش واکسیناسیون تقریبا ثابت بوده.

پوشش واکسیناسیون نوبت اول ۸۴.۹ درصد، نوبت دوم ۷۳.۶ درصد، نوبت سوم ۲۹.۹ درصد است.

محمد علوی می‌گوید که نوبت سوم واکسن نقش تعیین کننده‌ای در پیشگیری از مرگ و میر بیماران دارد و باید به حدود ۸۵ درصد افزایش یابد.

او متذکر شد که در همین حال ۵۵ درصد از این رقم عقب مانده ایم که اگرچه همه آن‌ها به دلیل تاخیر در دریافت واکسن نیست و ممکن است عده‌ای وقت تزریق واکسن شان فرا نرسیده باشد، اما قسمت اعظم این جمعیت نسبت به تکمیل فرایند مایه کوبی بی توجه هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار