فرماندار خاش گفت: با توجه به فرا رسیدن تعطیلات نوروز و آغاز سفرهای نوروزی و به منظور کاهش حوادث جاده‌ای هر چه سریعتر باید نقاط حادثه خیز جاده‌های این شهرستان برای تردد ایمن شهروندان و مسافران اصلاح شود.

صاحب گل صالحی گفت: برنامه ریزی و اجرای مصوبات شورای ترافیک برای دستگاه‌های مرتبط با استفاده از امکانات و ظرفیت‌های موجود با اولویت اقدامات کم هزینه، زودبازده و کارشناسی شده بسیار ضروری بوده و مصوبات این جلسات جنبه عملیاتی دارد و اجرای سلیقه‌ای آن از هیچ دستگاهی پذیرفته نیست.

او گفت: یکی از مهمترین وظایف شورای ترافیک رفع موانع ترافیکی در معابر، مسیرهای تردد رانندگان و شهروندان، بررسی مسائل و مشکلات حوزه ترافیک و حمل و نقل و ارائه راهکارهای لازم آرام سازی و کاهش تصادفات شهری و بین شهری، شناسایی نقاط حادثه خیز و برنامه ریزی اقدامات به صرفه و مهندسی از جمله آشکارسازی مناطق حادثه خیز از طریق تابلو و بنر هشداری است.

فرماندار خاش گفت: هواشناسی شهرستان نسبت به اطلاع رسانی به موقع، سریع و روزانه شرایط جوی به شهروندان و مسافران از بستر فضای مجازی و رسانه‌های محلی در راستای کاهش حوادث جاده‌ای اقدام کند.

او گفت:  خاش دروازه ورود به بلوچستان و محور زاهدان_خاش پرترافیک ترین مسیر مواصلاتی بوده و در نتیجه متأسفانه هرساله شاهد وقوع حوادث جاده‌ای زیادی در این مسیر هستیم، بنابراین پلیس راه ضمن آسیب شناسی مناطق دارای بیشترین تصادفات جاده‌ای، برنامه ریزی لازم در خصوص حضور پلیس و استفاده اهرم بازدارندگی جهت صیانت از جان مسافران را در دستور کار قرار دهد.

صالحی با تاکید بر تقویت فعالیت استراحتگاه ها و مجتمع های خدماتی رفاهی جاده ای و نصب تابلوی مجتمع در حاشیه جاده و در معرض دید رانندگان گفت: آماده باش کامل آتش‌نشانی، پایگاه های امداد و نجات، مراکز پیش بیمارستانی و آمادگی نیروها و امکانات، استفاده از ظرفیت نیروهای بسیج و دهیاران به منظور تقویت امدادرسانی به تصادفات جاده‌ای، تسریع زمان رسیدن به محل حادثه به کوتاه‌ترین زمان ممکن و کاهش تلفات جاده‌ای مورد توجه است.

او می گوید: ساماندهی تانکرهای حامل سوخت جلوی شرکت نفت با توجه به مسائل ترافیکی و امنیتی و حادثه ساز بودن این موضوع با جدیت توسط شرکت نفت، شهرداری و پایانه پیگیری شود.

فرماندار خاش گفت: هرگونه تغییر و اصلاحات در حوزه ترافیک می بایست در قالب شورای ترافیک پیشنهاد و در صورت تصویب برنامه ریزی و عملیاتی شود.

او گفت: نقایص روشنایی معابر درون شهری و مسیرهای مواصلاتی برون شهری تا قبل از نوروز رفع شود.

صالحی گفت: اخیرا مشاهده شده افراد در سنین پایین و فاقد صلاحیت سنی اخذ گواهینامه اقدام به تردد در سطح شهر و جایگاه‌های سوخت می‌کنند ضمن اذعان به این مطلب که ارتقای فرهنگ ترافیکی نیاز به تبلیغ موثر و هوشمندانه دارد و مردم اگر آموزشهای لازم را ببینند همراهی خواهند کرد، حضور پلیس راهنمایی و رانندگی نیز در محل جایگاه سوخت و برخورد با این موارد ضروری است.

او گفت: پیگیری جهت فعالیت پارکینگ خودرویی شهرداری و استفاده کسبه و بازاریان از این ظرفیت در راستای جلوگیری از پارک غیرمجاز و کاهش ترافیک بازار مورد تاکید است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار