اسماعیل حسین زهی گفت: سیستان و بلوچستان برای توسعه و رفاه مردم نیازمند ایجاد و آماده سازی زیرساختهای حمل ونقل بوده و مهمترین آن احداث بزرگراه است.
او گفت: سیستان و بلوچستان در حال حاضر یکی از استانهای کمتر برخوردار در حوزه زیرساختهای حمل و نقل بویژه راههای دوبانده محسوب می شود و جادههای استان دوطرفه است.
نایب رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از تسریع در احداث باند دوم مسیر زاهدان - بم خبر داد و گفت: محور زاهدان به بم بعنوان کریدور اصلی اتصال جنوب شرق به مرکز کشور است بگونه ای که این مسیر نقش مهمی در توسعه سیستان و بلوچستان دارد.
او گفت: عملیات اجرایی این مسیر در حوزه سیستان و بلوچستان به طول ۱۸۶ کیلومتر بیش از ۱۰ سال است که آغاز شده و سالها روند ساخت پروژه با کندی مواجه بوده، اما با تلاش و پیگیری های مستمری که انجام شد، میزان بودجه اخذ شده احداث پروژه در ۲۰ ماه گذشته، بیشتر از اعتبار اخذ شده یک دهه اخیر است.
حسین زهی می گوید: ٨۰ کیلومتر از این بزرگراه تاکنون به بهره برداری رسیده و۲۲ کیلومتر آن در دست احداث است و براساس برنامه پیش بینی شده ۱۰کیلومتر امسال به بهرهبرداری خواهد رسید.
او گفت: یکی دیگر از شریان های حیاتی سیستان و بلوچستان که نگاه ویژه ای به آن داشتیم محور گوهرکوه به بزمان بود با احداث محور گوهرکوه به بزمان و با عبور مسافران شهرستان های خاش، تفتان، سراوان و مهرستان از این مسیر، حجم کثیری از ترافیک جاده خاش - زاهدان - بم کاهش پیدا می کند.
نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی گفت: با پیگیریهای انجام شده؛ سال گذشته ۱۰کیلومتر از این محور زیر پیمان رفت و هماینک با تلاش اداره کل راه و شهرسازی شمال استان سه کیلومتر از سختترین قسمت های مسیر آماده بهره برداری است.