معاون وزیر خارجه سوریه با محکوم کردن اقدامات غربی‌ها علیه روسیه گفت که رئیس جمهور اوکراین طعمه‌ غرب برای رسیدن به اهدافش است.

معاون وزیر خارجه سوریه گفت: «کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین به عنوان طعمه‌ای برای رسیدن به اهداف خود استفاده می‌کنند. آمریکا برای جلوگیری از رسیدن گاز روسیه به اروپا، این جنگ را در اوکراین ایجاد کرده است.»

بشار الجعفری، در گفتگو با خبرگزاری اسپوتنیک، با بیان اینکه تروریست‌های داعش در سوریه و نئونازی‌ها در اوکراین تحت یک فرماندهی کار می‌کنند، گفت: «اسناد سوریه نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها در خاک سوریه با انتقال تروریست‌های داعش از یک مکان به مکان دیگر در حال بازیابی و تجدید قوای آنها هستند.»

معاون وزیر امور خارجه سوریه در ادامه با تاکید بر اینکه هیچ طرفی نمی‌تواند نقش روسیه را در موازنه بین المللی نادیده بگیرد، گفت: «زمانی که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه تصمیم به ورود به اوکراین گرفت، در حالت تدافعی بود نه تهاجمی. میزان اطلاعات نادرست و دروغ که غرب به اوکراین پمپاژ می‌کند، زیاد است.»

پیش از این نیز بسام صباغ، سفیر سوریه در سازمان ملل، در نشست اضطراری مجمع عمومی این سازمان ملل اعلام کرد که دمشق کمپین ضد روسی غرب و رسانه‌های غربی علیه مسکو درباره حوادث اوکراین را محکوم می‌کند.

لونا الشبل، مشاور ویژه ریاست جمهوری سوریه پیشتر گفته بود که غرب بیش از خود مسکو از تحریم روسیه متضرر خواهد شد و دمشق از مسکو برای مقابله با تحریم غربی‌ها حمایت می‌کند.  

به گفته مقامات سوریه، اقدامات و تحریم‌های کشور‌های غربی که سال‌ها پیش علیه سوریه انجام شد و اکنون علیه روسیه انجام می‌شود، بر اساس منشور سازمان ملل غیرقانونی است و باید سازوکار‌های جدیدی برای مقابله با این اقدامات کشور‌های غربی پیدا کرد.

در چند روز گذشته، کشور‌های غربی در واکنش به آغاز عملیات نظامی ویژه مسکو به اوکراین بسته‌ای از تحریم‌های اقتصادی را علیه روسیه اعمال کرده اند. مقامات روسیه نیز در واکنش به آن اقدام متقابل انجام داده و دارایی‌های کشور‌های غربی و آمریکا در کشورش را مسدود خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۳:۵۶ ۱۰ اسفند ۱۴۰۰
خوب براي ارباب و آقاي خودت خوش رقصي ميكني
آخرین اخبار