در بحبوحه درگیری‌ها در اوکراین، آمریکا هیئتی از مقامات ارشد دفاعی خود را به تایوان می‌فرستد.

یک مقام ارشد دولت بایدن گفت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، هیئتی از مقامات ارشد دفاعی و امنیتی سابق را امروز (دوشنبه) به تایوان می‌فرستد. اقدامی که حمایت از تایوان تلقی شده است.

به گزارش رویترز، این دیدار که توسط مایک مولن، رئیس سابق ستاد مشترک ارتش رهبری می‌شود، در زمانی روی می‌دهد که تایوان سطح هشدار خود را افزایش داده و نگران حمله ادعایی از سوی چین است.

مولن، یک دریاسالار بازنشسته نیروی دریایی است که پیش‌تر به عنوان افسر ارشد ارتش آمریکا در زمان روسای جمهور سابق جورج دبلیو بوش و باراک اوباما خدمت می‌کرد. مگان اوسالیوان، معاون مشاور امنیت ملی سابق بوش و میشل فلورنوی، معاون سابق وزیر دفاع در دوره اوباما نیز در هیئت اعزامی حضور خواهند داشت.

یکی از مقامات که نخواست نامش فاش شود گفت دو مدیر ارشد سابق شورای امنیت ملی آسیا، مایک گرین و ایوان مدیروس نیز این سفر را انجام خواهند داد که هدف آن «نمایش حمایت مستمر ما از تایوان» است.

انتظار می‌رود این هیئت بعد از ظهر سه‌شنبه وارد تایوان شده و تا عصر چهارشنبه در این کشور بماند و در این مدت با تسای اینگ ون، رئیس‌جمهور تایوان، چیو کو چنگ وزیر دفاع و دیگر مقامات ارشد دیدار کند.

دفتر ریاست جمهوری تایوان نیز این دیدار و دیدار با تسای را تایید کرده است. این مقام آمریکایی از بیان اینکه آیا زمان این دیدار تحت تأثیر حمله روسیه به اوکراین بوده است یا خیر، خودداری کرد.

تایوان هفته گذشته اعلام کرد که مایک پمپئو، وزیر امور خارجه سابق آمریکا، در ماه مارس به تایوان سفر خواهد کرد. گفتنی است، تعلق تایوان به چین همواره مورد مناقشه بوده است. وزارت خارجه چین اخیرا اعلام کرده است تایوان همواره بخش جدایی ناپذیر از چین بوده و شرایط این جزیره هیچ شباهتی به اوکراین ندارد. این در حالی است که دولت تایوان در واکنش به این اظهارات گفت تایوان را منطقه ای مستقل دانست که اگر لازم باشد از تمام امکانات برای دفاع از تمامیت ارضی خود استفاده خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۲ ۱۰ اسفند ۱۴۰۰
امریکا با اینگونه اقدامات تنشزا بدنبال منافع خودش است مرک مردم تایوان براش مهم نیست همانطور که در قضیه اکران اهمیت نداشت ابله اونهایی که با طناب پوسیده امریکا و غرب تو چاه میروند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۷ ۱۰ اسفند ۱۴۰۰
معلوم اونجا میخان دوباره چه اتشی بر پا کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۳ ۱۰ اسفند ۱۴۰۰
یه جنگ هم اونجا راه بندازید عالی میشه
آخرین اخبار