جلوگیری از ورود ۷۵۰ فرد بیمار کرونایی از مرز‌های آذربایجان‌غربی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: با اقدامات پیشگیرانه، از ورود ۷۵۰ فرد بیمار کرونایی از مرز‌های استان به کشور جلوگیری شده است.

دکتر احسان ریخته گر گفت: این امر با اجرای کامل پروتکل‌های ورودی به کشور در مرز‌های آذربایجان غربی محقق شده است و کارشناسان بهداشتی در همه مرز‌های آذربایجان غربی مستقر هستند تا از ورود افراد دارای وضعیت بالینی مشکوک به کرونا و یا بدون تست منفی جلوگیری کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی می گوید: به طور تقریبی با جلوگیری از ورود این تعداد افراد بیمار به کشور، از وقوع ۴۵ مورد فوتی ناشی از کرونا در استان جلوگیری شده که رقم بسیار قابل توجهی در بخش فوتی هاست.

به گفته ریخته گر روند افزایشی فوت ناشی از کرونا در استان آغاز شده به طوری که در هفته منتهی به شنبه گذشته، فوتی‌های این حوزه ۷۰ درصد بیشتر از هفته پیش از آن بود.

وی گفت: در هفته منتهی به شنبه گذشته، ۵۶ مورد فوتی در آذربایجان غربی گزارش شد در حالی که این رقم در هفته پیش از آن، ۳۳ مورد بود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی می گوید: درگیری کودکان در این موج بسیار بیشتر شده به طوری که در ۵ هفته گذشته، شاهد پنج مورد فوتی کودک بر اثر ابتلا به کرونا در استان بودیم.

وی گفت: رعایت پروتکل‌ها در آذربایجان غربی به همراه اهتمام به واکسیناسیون ضروری است، این در حالیست که در حال حاضر استفاده از ماسک و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در استان به ۳۴ درصد رسیده که باید این رقم، افزایش یابد که البته این رقم در ارومیه، مرکز استان ۵۰ درصد است.

 آذربایجان غربی پنج مرز رسمی شامل بازرگان ماکو، رازی خوی و سرو ارومیه در مرز سرو، پلدشت در مرز نخجوان و تمرچین پیرانشهر در مرز شمال عراق دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.