رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تربت حیدریه از صدورمجوز فعالیت نخستین مؤسسه مردم نهاد در حوزه میراث فرهنگی خبر داد.

علی محمدی گفت:  مؤسسه مردم نهاد در حوزه میراث فرهنگی تربت حیدریه به همت گروهی از جوانان و علاقه‌مندان حوزه گردشگری و میراث‌فرهنگی تشکیل شده و با نام حافظان یادگار‌های کهن به فعالیت خواهد پرداخت.

او گفت: این سمن در حوزه‌های مستندسازی، برگزاری جشن‌ها و مراسم مرتبط با پیگیری حفاظت و ساماندهی جاذبه‌های تاریخی و گردشگری، انجام پژوهش و شناسایی مواریث معنوی و ... می‌تواند فعالیت داشته باشد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تربت حیدریه گفت: فعالیت سازمان‌های مردم نهاد در رسیدن به توسعه پایدار منطقه ثایر زیادی دارد و این موسسه به‌عنوان بازوی توانمند حوزه میراث فرهنگی و گردشگری می‌تواند نقش تسهیل کننده و بهبود دهنده را ایفا کند

او گفت: تربت حیدریه دارای ۳۵۰ اثر تاریخی شناسایی شده است که از این تعداد ۵۵ اثر در فهرست آثار ملی ثبت شده است، هم‌چنین تربت حیدریه به‌عنوان قطب زعفران و ابریشم کشور و داراربودن سایر ظرفیت‌های کشاورزی از جمله آلو، پسته، سیب زمینی، قابلیت بسیار خوبی برای جذب گردشگران کشاورزی را دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.