فرماندار کارون گفت: با تمام توان به دنبال افزایش سرانه فضای سبز تا رسیدن به چشم انداز کارون سبز خواهیم بود.

آقای کعبی گفت: ضروری است با توجه به پتانسیل شهرستان در زمینه درختکاری به صورت ویژه نسبت به تهیه نهال اقدام و به صورت گسترده در مناطق مختلف خصوصا کمربند سبز کشت و نگهداری گردد.

 به گفته او اداره کل منابع طبیعی با توجه به استعداد و پتانسیل بالای شهرستان در زمینه اراضی بایر و موات خصوصا مناطق بیابانی، ساحل طویل رودخانه کارون و کمربندی کوت عبدالله- آبادان در جهت کاهش آثار ریزگردها، نهضت سبز، جنگلکاری و کمربند سبز شهر کوت عبدالله سهمیه نهال را افزایش و علاوه بر آن، از سهمیه اعطایی شرکت نفت میزان قابل توجهی را به این شهرستان تخصیص دهد.

کعبی می گوید: شرکت توسعه نیشکر، شرکت صنایع فولاد و شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون در راستای فرهنگ پسندیده درخت کاری و افزایش سرانه فضای سبز و محیط زیستی شهرستان، از همه ظرفیت خود برای تهیه نهال و درختکاری استفاده کنند و در اختیار منابع طبیعی شهرستان کارون جهت ایجاد کمربند سبز و جنگل کاری در حاشیه جاده کوت عبدالله- آبادان قرار دهد.

این مقام مسئول گفت: شرکت کشت و صنعت توسعه نیشکر حد فاصل محور آبادان از شرکت دعبل خزاعی تا سلمان فارسی را جهت استفاده عمومی درختکاری و نگهداری نماید و شرکت فولاد علاوه بر درختکاری و نگهداری و تهیه نهال ویژ در مجاورت  مهدیس و شهر خودرو نسبت به ایجاد فضای سبز مناسب اقدام نماید.

برچسب ها: فضای سبز ، خدمات شهری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.