معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی گفت: پساب تصفیه خانه فاضلاب بیرجند می‌تواند برای آبیاری درختان مورد استفاده قرار گیرد.

حجت الاسلام وحدانی نیا در جریان بازدید از تصفیه خانه فاضلاب بیرجند گفت: پساب خروجی تصفیه خانه با توجه به خشکسالی‌های اخیر ظرفیت خوبی برای مصارف جایگزین آب شرب دارد که می‌تواند در بخش صنعت و آبیاری درختان کاج توسط شهرداری استفاده شود.

او گفت: پساب خروجی تصفیه خانه و رهاسازی در زمین‌های اطراف موجب نارضایتی شده که مأموران بهداشت نیز متذکر شده اند.

حجت الاسلام وحدانی نیا گفت: آب منطقه‌ای و منابع طبیعی می‌توانند به این موضوع ورود کنند تا کشاورزان درختانی با مصرف چوب پرورش دهند.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گفت: زمان مورد نظر برای رسیدن به نتیجه دو سال آینده است، اما آب منطقه‌ای و منابع طبیعی باید نظارتی بر رشد درختان زمین‌های اطراف داشته باشند که بتوان از چوب آن‌ها بهره برداری کرد.

سروری  مدیر عامل آب منطقه استان نیز گفت: برای نظارت بر بهره برداری پساب و جایگزینی با منابع آب موجود با دستگاه‌های مختلف هماهنگی‌های لازم انجام شده تا کشت‌های جایگزین در زمین‌های اطراف تصفیه خانه انجام شود؛ در غیر این صورت با افراد برخورد خواهد شد.

او گفت: بر اساس الگوی کشت، سال ۹۳ انواع گیاهان علوفه‌ای شامل ذرت، سورگوم،  ارزن، یونجه، جو و توت باید کشت می‌شد که به تازگی این الگو تغییر کرده و بعد از این کشاورزان باید در زمین‌های اطراف زراعت چوب را انجام دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.