مدیرکل بازرسی و نظارت بر بازار وزارت جهاد کشاورزی گفت: نرخ میوه شب عید به شکل استانی و از سوی کارگروه‌های امنیت غذایی و تنظیم بازار هر استان تعیین خواهد شد.

مسعود امرالهی در حاشیه سفر سرزده خود به استان قزوین گفت: نرخ میوه شب عید به شکل استانی و از سوی کارگروه‌های امنیت غذایی و تنظیم بازار هر استان تعیین خواهد شد.

 عرضه میوه شب عید به نرخ ستاد تنظیم بازار به صورت اینترنتی و همچنین غرفه‌های منتخب از ۲۰ اسفند ماه آغاز می‌شود و در ایام تعطیلات نوروز ۱۴۰۱ نیز ادامه دارد.

 بازرسان بازار این وزارتخانه پس از آغاز فعالیت خود در دی ماه امسال در قالب طرح نظارت و پایش تولید و عرضه کالا‌های اساسی بخش کشاورزی، ۲۵ هزار فقره تخلف صنفی را شناسایی و به تعزیرات گزارش کردند.

امرالهی با بیان اینکه فعالیت‌های یاد شده منهای گزارشات یک هفته اسفند ماه بوده است، گفت: در این مدت بیش از ۲۴۰ هزار فقره بازرسی از بازار از سوی بازرسان وزارت جهاد کشاورزی برای نظارت بر توزیع و فروش کالا‌های اساسی مربوط به محصولات کشاورزی انجام شده است.

 بازرسی‌ها از بازار در آستانه نوروز افزایش یافته تا از تخلفاتی نظیر گران فروشی و عدم عرضه و احتکار محصولات اساسی کشاورزی در سطح بازار پیشگیری شود.

مدیرکل بازرسی و نظارت بر بازار وزارت جهاد کشاورزی گفت: تمامی کالا‌های اساسی کشاورزی شامل گوشت قرمز، مرغ و تخم مرغ، روغن، قند و شکر و برنج و حبوبات به میزان کافی در سردخانه‌ها و انبار‌ها و مراکز عرضه و فروشگاهی موجود است و هیچ کمبودی برای ایام نوروز و پس از آن وجود ندارد.

عرضه برنج با نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار در فروشگاه‌های زنجیره‌ای به منظور تعادل بخشی به قیمت این محصول همچنان ادامه خواهد داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار