پایگاه‌های نیکوکاری به منظور دریافت هدایای نقدی و غیرنقدی خیران از ۱۲ اسفند در مناطق مختلف استان قزوین برپا می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین - مدیر کل کمیته امداد استان قزوین گفت: به مناسبت هفته نیکوکاری از دوازدهم اسفند ۲ هزار و ۵۵۰ پایگاه نیکوکاری به منظور دریافت هدایای نقدی و غیرنقدی خیران در استان برپا می‌شود.

به گفته مهر علی حق گویان ، در این ایام زنگ نیکوکاری نیز در مدارس به صدا در می‌آید که  با توجه به مجازی بودن فعالیت مدارس زنگ نیکوکاری به صورت مجازی و در شبکه شاد نواخته می‌شود.

 همچنین با مشارکت مساجد و دستگاه‌های اجرایی و صنعتی هماهنگی لازم برای جمع‌آوری کمک‌ها در این مکان‌ها صورت گرفته است و پیش‌بینی می‌شود ۱۶ میلیارد تومان درآمد از کمک‌ها حاصل شود.

خیران می‌توانند کمک‌های خود را از طریق شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۲۸۵۱۵ واریز کنند یا از طریق شماره‌گیری کد ۸۸۷۷ ستاره ۰۲۸ ستاره یک مربع از طریق تلفن همراه واریز کنند و همچنین در کلیه صندوق‌های صدقات سطح شهر و منازل کد QR را اسکن و کمک‌های خود را واریر کنند.

۵۰ هزار نفر در قزوین به شکل تک خدمتی از خدمات کمیته امداد بهره مند می‌شوند

 تا پایان امسال ۵۰ هزار نفر نیز به منظور حمایت‌های تک خدمتی نظیر جهیزیه، مسکن و اشتغال تحت پوشش قرار می‌گیرند.

این ۵۰ هزار نفر در قالب امداد اورژانسی تحت پوشش قرار می‌گیرند و بعد از حل مشکل از حمایت ما خارج می‌شوند بنابراین تعداد مددجویان ما به طور شناور در حال تغییر است.

به گفته حق گویان،  در حال حاضر ۳۴ هزار و ۲۴۷ خانوار تحت حمایت کمیته امداد (ره) استان قزوین هستند 

حق گویان در خصوص فرآیند ثبت نام مددجویان برای دریافت کمک‌های کمیته امداد، گفت: برای ساماندهی مددجویان سامانه‌ای طراحی شده است که افراد تحت پوشش و نیازمند می‌توانند در آن ثبت‌نام کنند و پرونده آن‌ها بررسی می‌شود و در نهایت با تشخیص نیازمندی، مورد حمایت قرار می‌گیرند؛ بنابراین جهت تشکیل پرونده نیاز به حضور در کمیته امداد نیست.

در بین مددجویان تحت پوشش کمیته امداد استان قزوین، ۵۴ درصد خانوار مددجو‌ها دارای سرپرست زن و ۴۶ درصد دارای سرپرست مرد هستند که ۲۴ درصد مردان از کار افتاده محسوب می‌شوند.

حق‌گویان با بیان اینکه هشت هزار و ۴۱۲ دانش‌آموز و ۴۲۹ دانشجو نیز تحت حمایت کمیته امداد قزوین قرار دارند، اظهار داشت: این دانش آموزان از خدمات ویژه کمیته امداد در حوزه دانش‌آموزی و حوزه دانشجویی که مربوط به تسهیل در امور تحصیلی آنان است؛ بهره‌مند هستند.

از ابتدای امسال تا پایان بهمن ماه، ۱۲۰ میلیارد تومان مستمری ماهانه به خانواده‌های تحت پوشش پرداخت شده که این مبلغ در خانواده‌ها با توجه به تعداد نفرات متفاوت است و در خانواده‌های بالای پنج نفر یک میلیون و صد هزار تومان و در خانواده‌های دیگر از ۳۵۰ هزار تومان به بالا، پرداخت می‌شود.

وجود سه هزار و ۸۰۰ خانوار نیازمند مسکن در قزوین

این مسوول همچنین درخصوص وضعیت مسکن مددجویان کمیته امداد استان قزوین گفت: در حوزه مسکن نیز سه هزار و ۱۳۶ واحد مسکونی برای افراد تحت پوشش خریداری، بازسازی و تعمیر شده است.‌

 در حوزه تامین مسکن از خدمات سایر دستگاه‌ها نیز استفاده می‌کنیم، در استان به طور کلی در حال ساخت و ساز هستیم همچنین ۲۵۰ واحد مسکونی در الموت غربی و شرقی کارسازی شده است.

 به منظور تامین مسکن نیازمندان ۵۹ میلیارد تومان به استان قزوین اختصاص پیدا کرده است که از این میان تاکنون ۵۰ میلیارد تومان هزینه شده است، و در حال حاضر ۳ هزار و ۸۰۰ خانوار نیازمند فاقد مسکن داریم.

 در حال حاضر هشت هزار و ۳۳۶ یتیم و محسنین تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند که در سال جاری با حمایت حامیان ۳۸ میلیارد تومان به این افراد پرداخت شده است؛ از این تعداد ۶ هزار و ۸۲۸ نفر در طرح محسنین قرار دارند یعنی فرزندانی که سرپرست خانوار آن‌ها از کار افتاده دارند؛ در این خانواده‌ها نیازمندی نسبت به فرزندان یتیم بیشتر است چرا که هزینه درمان سرپرست خانوار نیز به خانواده تحمیل می‌شود.

این مسوول مربوطه با بیان اینکه، ۲۷ هزار و ۹۴۸ حامی در سطح استان در طرح محسنین با ما همراهی می‌کنند، تصریح کرد: سرانه پرداخت هر حامی در ماه یک میلیون و ۳۶۰ هزار تومان است.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین با اشاره به جشن نیکوکاری تصریح کرد: جشن نیکوکاری هر سال برگزار می‌شود در سال جاری نیز در هفته احسان این جشن با شعار «عیدی برای همه» برگزار می‌شود.

ایجاد ۱۳ فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد قزوین در ۲ سال گذشته

در ادامه مرتضی دهقانی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین نیزگفت: در ۲ سال گذشته بیش از ۱۳هزار فرصت شغلی و در سال جاری نیز با مهیا کردن شرایط برای ۷۰۰ نفر فرصت شغلی ایجاد شده است.

 همچنین در این مدت چهار هزار تن از مددجویان از ۱۸۵ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت بانکی استفاده کردند و در سال جاری ۲۲۲میلیارد تومان منابع بانکی جهت اشتغال در نظر گرفته شده است.

 از ۲۲۲ میلیارد تومان تسهیلات یاد شده، ۱۰میلیارد تومان آن به بانوان سرپرست خانواری اختصاص داشته که توان ارائه ضامن نداشته اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.