مدیرکل کمیته امداد استان قزوین از برگزاری جشن نیکوکاری با شعار "عیدی برای همه" خبر داد.

گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، حق گویان مدیرکل کمیته امداد استان در جمع خبرنگاران گفت: جشن نیکوکاری از 14 اسفند با شعار عیدی برای همه در دو هزار و 470 پایگاه، برگزار می شود.

حق گویان در ادامه در خصوص فرآیند جمع آوری کمک‌های مردمی اظهارداشت: امسال با توجه به شرایط کرونایی مردم می‌توانند از روش‌های مختلف اینترنتی کمک‌های خود را اهدا کنند.

وی پیش بینی کرد در جشن نیکوکاری امسال ۹ میلیارد تومان کمک مردمی جمع آوری شود.

حق گویان با بیان اینکه ۵ هزار یتیم تحت حمایت کمیته امداد در استان هستند، افزود: ۲۹ هزار حامی در استان در از آن‌ها حمایت می‌کنند.

وی با اشاره به فعالیت سامانه اشتغال گفت: ۷ هزار و ۲۰۰ نفر از افراد تحت حمایت کمیته امداد از شغل بهره‌مند شده اند.

مدیرکل کمیته امداد استان در ادامه تصریح کرد: استان قزوین رتبه اول کشوری را در ایجاد اشتغال برای افراد تحت پوشش این نهاد به خود اختصاص داده است.

حق گویان خاطرنشان کرد: در کاریابی هم استان قزوین با ۹۷۰ نفر در امر کاریابی رتبه اول کشوری را از این حیث به خود اختصاص داده است.

وی همچنین افزود: هر دستگاهی که در امر ایجاد اشتغال برای افراد تحت پوشش کمیته امداد اقدام کند از تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی قرض الحسنه طولانی مدت بهره‌مند خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد استان موضوع مسکن را یکی دیگر از اقدامات این نهاد برشمرد و گفت: در سفر رئیس کمیته امداد کشور به استان ۳۷۷ واحد مسکن مهر در دست اقدام بود که ۱۲۰ واحد به بهره برداری رسیده و ما بقی در آینده نزدیک به بهره برداری خواهد رسید.

حق گویان در ادامه از وجود هزار و ۸۰۰ خانوار نیازمند مستأجر در استان خبر داد و افزود: برای این افراد نیز اقدامات مناسبی در راستای رفع نیاز آن‌ها انجام خواهد شد.

وی با توجه به وجود ۲۹ هزار حامی در استان اظهار داشت: کمیته امداد در راستای افزایش حامیان اقداماتی را انجام داده است.

مدیرکل کمیته امداد استان خاطرنشان کرد: ۷۰۰ عدد تلفن همراه برای دانش آموزان نیازمند تهیه خواهد شد و در اختیار این گروه قرار خواهد گرفت.

حق گویان همچنین از جمع آوری ۲۶ میلیارد تومان زکات در استان خبر داد.

مدیرکل کمیته استان در رابطه با حمایت از خانواده زندانیان نیز اظهارداشت: ۵۰۰ خانوار زندانیان تحت حمایت کمیته امداد هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار