رییس کل دادگستری کردستان گفت: در سال جاری بیش از ۵۹۳ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی به ارزش بیش از ۱۳۱ میلیارد تومان توسط دستگاه قضایی استان رفع تصرف شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سنندج  حجت الاسلام سید حسین حسینی گفت: این مقدار اراضی در راستای اجرای سیاست های دستگاه قضایی در امر حفاظت از بیت المال و با ورود جدی و مستمر دادستانی مرکز استان، رفع تصرف شد و به بیت المال بازگشت.

 رییس کل دادگستری کردستان گفت: ارزش تقریبی اراضی رفع تصرف شده بیش از ۱۳۱ میلیارد تومان برآورد می شود و در این راستا برای سه هزار و ۲۴۵ نفر پرونده قضایی تشکیل شده است.

او می گوید: با وصول گزارش های مردمی و حضور عوامل یگان حفاظت منابع طبیعی و نیروی انتظامی، در راستای رفع تصرف از این اراضی، بیش از ۴۴۸ مورد قلع و قمع صورت گرفت.

رییس کل دادگستری استان کردستان گفت: ۲ هزار و ۲۲۲ مورد پرونده منتهی به صدور حکم برای متصرفان و زمین خواران در محاکم قضایی استان در مدت زمان یادشده، تشکیل شد.

حسینی گفت:دادگستری استان در راستای حفظ حقوق بیت المال با پدیده زمین خواری در استان با قاطعیت برخورد کرده و در این خصوص لازم است تمامی دستگاه‌های متولی ضمن انجام وظایف قانونی با همکاری دستگاه قضایی از بروز این موارد پیشگیری کنند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.