استاندار کردستان گفت: نوروز یکی از مراسم‌های مهمی است که می‌توان در راستای معرفی هرچه بهتر ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان به جهان از آن بهره کافی برد.

باشگاه خبرنگاران جوان سنندج   - اسماعیل زارعی کوشا امروز در جلسه هماهنگی برگزاری جشن نوروز در سنندج گفت: نوروز امسال با ایام اعیاد شعبانیه مصادف شده و می‌توان با برنامه ریزی مناسب و برگزاری جشن‌ها در نقاط مختلف استان این ایام را گرامی داشت، ضمن اینکه در قالب برنامه‌های نوروزی ظرفیت‌های استان را به جهان معرفی کرد.

استاندار کردستان گفت: باید با برنامه ریزی درست و صحیح تمام جوانب را در راستای برگزاری هر چه باشکوهتر برگزار کردن این جشن باستانی در نظر گرفت،هم چنین نصب المان‌های نوروزی و زیبا سازی سطح شهر از جمله موارد مهمی است که شهرداری‌ها در این ایام باید در دستور کار خود قرار دهند.

اوگفت: در راستای معرفی هر چه بیشتر پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های گردشگردی غرب کشور امسال و با برنامه ریزی صورت گرفته آیین نوروز در مسیر گردشگری تاریخ و تمدن ایران (تهران – همدان – کرمانشاه – سنندج) برگزار خواهد شد جشن نوروز ۲۶ اسفند ماه در سالن ورزشی ۶ هزار نفری ورزشگاه ۲۲ گولان برگزار می‌شود.

استاندار کردستان گفت: نوروز یکی از مراسم‌های مهم است که می‌توان در راستای معرفی هرچه بهتر ظرفیت‌ها و پتاسیل‌های استان به جهان از آن بهره کافی برد.

زارعی کوشا می گوید: خوشبختانه نوروز امسال مصادف شده با ایام اعیاد شعبانیه و می‌توان با برنامه ریزی مناسب و برگزاری جشن‌ها در نقاط مختلف استان این ایام را گرامی داشت.

شهردار سنندج هم در این جلسه گفت : متاسفانه در دو سال اخیر بواسطه شیوع ویروس کرونا جشن‌های نوروزی و دیگر جشن‌های ملی و مذهبی برگزار نشد.

سید انور رشیدی گفت: در راستای امید آفرینی و نشاط آفرینی و با توجه به اینکه سنندج جز شبکه‌های خلاق جهان است با هماهنگی با یونسکو برنامه ریزی لازم در خصوص برگزاری جشن باشکوه نوروز صورت گرفته است.

او گفت: آیین جشن نوروز در مسیر گردشگردی تاریخ و تمدین ایران از ۲۴ اسفند ماه در تهران آغاز و سپس در شهر‌های همدان، کرمانشاه و سنندج این جشن‌ها برگزار می‌شود.

شهردار سنندج می گوید: پیک‌های نوروزی اقوام ایرانی متشکل از آیین‌های نوروزی خراسان، آیین بلوچستان، آیین تک خوانی، نوروز خوانی، عاشق خوانی آذربایجانی، آیین نوروزی کردستان، آیین نوروزی اعراب ایران و آیین نوروزی بوشهر در این جشن شرکت دارند.

رشیدی گفت: این پیک‌های نوروزی حرکت خود رااز ۲۴ اسفند ماه در تهران آغاز و سپس با برگزاری مراسم‌های نوروزی در کرمانشاه و همدان روز ۲۶ اسفند ماه وارد سنندج خواهند شد.

او می گوید: روز ۲۶ اسفند ماه جشن نوروز در سنندج برگزار و برنامه‌های جذاب و شادی نظیر برگزاری نمایشگاه لباس جهان نوروز در خانه کورد، اجرای پیک نوروزی، مراسم آیین کردستان، اجرای هزار دف و اهدای نشان نوروز از جمله برنامه‌های است که در روز ۲۶ اسفندماه در سالن ورزشی ۶ هزار نفر ورزشگاه ۲۲ گولان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.