سامانه بارشی از روز یکشنبه از آسمان آذربایجان‌شرقی خارج می‌شود

رییس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی با اشاره به ادامه فعالیت سامانه بارشی طی امروز در استان، گفت: این سامانه از روز یکشنبه از آسمان استان خارج می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان تبریز - آقای محمد امیدفر گفت: فعالیت این سامانه موجب ابرناکی، وزش باد گاهی نسبتا شدید و بارش باران در مناطق گرمسیر و بارش برف در مناطق کوهستانی و سردسیر در استان شده است.

با عبور این سامانه از روز یکشنبه از آسمان استان، جوی نسبتا پایدار و آرام همراه با افزایش نسبی دما تا روز پنجشنبه این هفته حاکم خواهد شد.

از اواخر روز چهارشنبه، سامانه بارشی دیگری وارد استان می‌شود که با توجه به شدت آن، شاهد بارش باران و برف در استان خواهیم شد.

در ۲۴ ساعت گذشته ورزقان با دمای ۲۰ درجه سانتی گراد زیر صفر و جلفا با ۱۷ درجه بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین شهر‌های استان بودند.

در این مدت دمای تبریز در گرمترین زمان به ۱۳ درجه بالای صفر و در سردترین زمان به سه درجه سانتی گراد بالای صفر رسید.

در حال حاضر بارش باران و تگرگ در تبریز ادامه دارد.

آذربایجان شرقی منطقه‌ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی‌های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می‌آید.

آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک است، ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم‌های متفاوتی برخوردار است.

این استان همواره تحت تأثیر باد‌های سرد شمالی و سیبری و باد‌های مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین باد‌های محلی متاثر از کوهستان‌های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه‌های قره داغ در شمال، رشته کوه‌های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان قرار دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.