استاندار اردبیل گفت: راهبرد‌ها و برنامه‌های توسعه اقتصادی صنعت استان در حوزه‌های مختلف تدوین می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل - سید حامد عاملی گفت: باید آن دسته از پروژه‌هایی که منجر به تولید ثروت و شکوفایی اقتصادی استان در آینده می‌شود، مشخص و برنامه ریزی برای عملیاتی شدن آن انجام شود.

استاندار اردبیل در جلسه کارگروه اشتغال با محوریت بررسی پروژه‌های اشتغالزای صنعتی می‌گوید: افزایش نقش صنعت در رونق اقتصاد استان نیازمند استخراج راهکار‌ها و پیشنهاد زمینه‌های سرمایه گذاری، از سوی کارشناسان و متولیان است.

عاملی گفت: یکی از مهم‌ترین مباحث در خصوص توسعه اقتصادی، توجه به صنایع دانش بنیان و گسترش فضای فعالیت در این بخش بوده و می‌تواند در آینده اقتصاد استان نقش بسزایی داشته باشد.

او می‌گوید: تامین زیرساخت‌ها، فضایی برای ایجاد شهرک فناوری و شناسایی حوزه‌های قابل سرمایه گذاری از جمله موضوعاتی است که لازم است برنامه ریزی‌ها برای عملیاتی شدن آن آغاز شود.

استاندار اردبیل همچنین تعریف زنجیره‌های تولید برای محصولات صادراتی و دارای ارزش اقتصادی بالا را مورد تاکید قرار داد و گفت: حوزه‌های مختلف خصوصا بخش کشاورزی، لازم است با معرفی چندین محصول که از قابلیت ایجاد زنجیره از تولید تا فرآوری را دارد، زمینه برنامه ریزی و هدایت منابع برای عملیاتی شدن آن در سال آینده را فراهم کند.

عاملی در ادامه بر پیگیری نیازمندی‌های شهرک‌ها و نواحی صنعتی به لحاظ زیرساختی و شناسایی ظرفیت‌های جدید سرمایه گذاری در شهرستان‌های مختلف تاکید کرد و این اقدامات را گامی برای حرکت در مسیر برنامه توسعه صنعتی و رونق اقتصادی این بخش دانست.

او وجود برنامه مشخص برای رونق اقتصادی صنعت را ضروری دانست و گفت: با برنامه ریزی برای توسعه صنعت و رونق اقتصادی این بخش در دو سال آینده می‌توانیم تامین منابع را نیز با هدف مشخص شده برای رونق اقتصادی پیگیری کنیم.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.