استاندار اردبیل گفت: با اشاره به پایین بودن بسیاری از شاخص‌های توسعه در استان و ارتقای آن برای رسیدن به میانگین کشوری هدفگذاری شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل - سید حامد عاملی گفت: سهم ناچیز ۹ درصد استان اردبیل در سرانه تولید ناخالص ملی یکی از این شاخص هاست که تاثیر مستقیم بر وضعیت معیشتی، درآمد‌ها و اوضاع اقتصادی مردم دارد.

استاندار اردبیل گفت: رتبه استان اردبیل در بیشتر شاخص‌های توسعه، بین ۲۲ تا ۲۷ کشوری است.

عاملی می‌گوید: میزان بهره مندی استان اردبیل از راه‌ها به عنوان یکی دیگر از شاخص‌های توسعه پرداخت بوده و شاخص برخورداری استان از بزرگراه‌ها نسبت به متوسط کشوری ۱۱درصد است، در حالیکه این رقم در کل کشور ۲۴ درصد می‌باشد.

او مدیریت صحیح و عادلانه منابع مالی و اعتبارات بر اساس پتانسیل‌ها و استعداد‌های مناطق، توجه به منابع انسانی و مسائل فرهنگی و اجتماعی را اساس توسعه و پیشرفت استان دانست.

استاندار اردبیل گفت: کیفیت آموزش در استان پایین‌تر از متوسط کشوری است که با بی توجهی به ارتقای شاخص‌های توسعه از جمله تولید، بهبود وضعیت آموزش، فرهنگ و سرمایه گذاری، جذب میلیارد‌ها تومان اعتبار نیز مشکلی را از استان حل نخواهد کرد.

عاملی گفت: تلاش می‌کنیم میزان برخورداری استان از توسعه را به میانگین کشوری ارتقا دهیم که در این راستا همه مسئولان باید با احساس وظیفه بیشتر و همدلی و همراهی اقدام کرده و از نگاه‌های تنگ نظرانه که باعث عقب ماندگی استان می‌شود، بپرهیزند.

او با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر کاهش قوانین مخل توسعه و بهبود فضای کسب و کار، همدلی و نگاه مسئولانه برای حل مسائل را از سوی مسوولان ضروری دانست.

نماینده عالی دولت در استان اردبیل گفت: فقط با وحدت، همدلی، همراهی و یاری همدیگر می‌توانیم به توسعه دست یابیم و اختلاف افکنی بین مردم و ایجاد بدبینی و کدورت مردم یک شهرستان نسبت به شهرستان دیگر، کمکی به پیشرفت منطقه نکرده و هر کسی اختلاف ایجاد کند و وحدت مردم را هدف قرار دهد خیانت کرده است.

عاملی می‌گوید: پروژه راه آهن میانه-اردبیل نیز به لحاظ احداث ابنیه فنی و چندین دهنه تونل، پروژه بزرگی بوده و به دلیل عدم تامین منابع مالی متناسب، روند اجرای آن طولانی شده است.

او گفت: برای ممانعت از تعطیلی پروژه‌های عمرانی در سالجاری، اعتباراتی به این حوزه نیز تزریق شده و بخشی از اعتبارات هم برای سال بعد در نظر گرفته شده است.

استاندار اردبیل گفت: کل مسیر راه آهن ۱۷۶ کیلومتر بوده که ۱۱۰ کیلومتر آن ریل گذاری شده است.

عاملی می‌گوید: ۶۰ کیلومتر هم که شامل قسمت‌های مهم و تونل هاست، لازم بود تامین اعتبار شود و در سفر رییس جمهوری دستورات ویژه برای تامین منابع مالی آن داده شده است.

او گفت: این قول را می‌توانم به مردم استان بدهم که تمام تلاش خود را برای تسریع در تکمیل راه آهن به کار می‌گیریم تا در اسرع وقت تکمیل و به بهره برداری برسد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.