استاندار اردبیل گفت: با اتمام بهسازی و بهره برداری پروژه‌های فرودگاه اردبیل پرواز‌ها در این فرودگاه افزایش می‌یابد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، سید حامد عاملی، استاندار اردبیل در جلسه با نمایندگان استان و معاونین وزارت راه و شهرسازی در محل فرودگاه اردبیل گفت: در راستای اتمام بهسازی و بهره برداری پروژه بهسازی عوامل پروازی و سیستم روشنایی CAT۲ فرودگاه شهدای اردبیل تعداد پرواز‌ها در نوبت‌های صبح و عصر افزایش می‌یابد.

او گفت: با اتمام این پروژه لغو پرواز‌ها بیش از ۸۰ درصد در فرودگاه اردبیل کاهش می‌یابد و پرواز‌ها تقویت شده و پروازی به لحاظ وضعیت نامناسب جوی ابطال نمی‌شود.

استاندار اردبیل گفت: یکی دیگر از مشکلات فرودگاه اردبیل نبود آشیانه برای هواپیماست و با تامین اعتبار مناسب و احداث آشیانه در این فرودگاه می‌توان گفت فرودگاه اردبیل به یکی از بهترین و مجهزترین فرودگاه‌های کشور تبدیل می‌شود.

عاملی گفت: در سفر رییس سازمان هواپیمایی و مدیر عامل فرودگاه‌های کشور به استان اردبیل و حضور در فرودگاه پارس آباد مغان اعتبار لازم برای توسعه و تجهیز این فرودگاه به مخزن سوخت و روشنایی بررسی و قول مساعد برای حل این مشکل داده شد.

او گفت: پرواز‌های تمام شرکت‌های هواپیمایی به روال قبلی انجام خواهد گرفت. در این سفر توافق شد که پرواز‌هایی که قبلا به فرودگاه‌های اردبیل و پارس آباد انجام می‌گرفت و به دلایلی تعطیل شده بودند طبق روال قبل فعال شوند و با دیگر شرکت‌ها جهت افزایش پرواز‌ها مذاکره خواهیم کرد.

استاندار اردبیل گفت: با بازدیدی که از قطعات راه آهن میانه- اردبیل و راه اصلی اردبیل - سرچم بصورت هوایی و زمینی صورت گرفت، مشکلات قطعات این پروژه‌ها بررسی و نسبت به حل آن اقدام شد.

عاملی گفت: مشکل تامین اعتبار قطعات اول و دوم مسیر اردبیل-سرچم بررسی و توافق شد که قسمتی از این دو قطعه با تزریق منابع لازم تا پایان سال به بهره برداری برسد.

او گفت: منابع لازم برای قطعات سوم و چهارم این پروژه نیز پیش بینی شده که بخشی از این مسیر در سال جاری و قسمتی نیز در سال ۱۴۰۱ تامین اعتبار و با جدیت پیگیری می‌شود و همچنین قطعات ۵ و ۶مهمترین قطعه مسیر است و هنوز شروع نشده تا یک ماه آینده منابع پیش بینی شده با انتخاب پیمانکار تامین می‌شود.

استاندار اردبیل درباره آغاز به فعالیت قطعه ۷ این مسیر گفت: مشکلات قطعات ۷ مسیر اردبیل- سرچم حل شده و با تمام توان وشتاب بیشتر قطعات این مسیر پیگیری و طبق برنامه زمان بندی مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

عاملی درباره حل مشکل قطعات راه آهن اردبیل -میانه گفت: بخشی از کارگاه‌ها و قطعات به دلایل کمبود اعتبار نیمه فعال بوده که البته یکی از قطعات به دلیل غیر فعال بودن به پیمانکار دیگر واگذار می‌شود و در این راستا با پیگیری نمایندگان مجلس و معاونت‌های وزارت راه وشهرسازی به زودی منابع لازم تامین خواهد شد تا در سال آینده این پروژه عظیم به بهره برداری برسد.

او گفت: در حوزه باز آفرینی شهری، منابعی در اختیار شهرداران شهرستان‌های اردبیل، خلخال و پارس آباد قرار می‌گیرد تا در احیا، مناسب سازی و بهبود وضعیت بافت فرسوده در مراکز شهر‌ها و مناطق حاشیه شهر‌ها هزینه شود و مطالبات برخی پیمانکاران در حوزه شهری نیز از این محل پرداخت می‌شود.

استاندار اردبیل در رابطه با حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نیز گفت: پروژه‌های راه‌های فرعی و حوزه روستایی و نیز قسمتی از شریان‌های اصلی در حوزه پارس آباد و خلخال نیاز به تامین اعتبار داشته است و با تصمیماتی که گرفته شد این پروژه‌ها شتاب بیشتری می‌گیرند تا کارگاه‌های نیمه فعال به چرخه فعالیت برگردند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.