اداره کل هواشناسی استان سمنان با پیش‌بینی بارش‌های پراکنده باران و برف و کاهش چهار تا هشت درجه سانتیگرادی دما، هشدار زرد اعلام کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان  سمنان -مصطفوی مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: سامانه بارشی از عصر امروز وارد جو استان می‌شود و تا شامگاه دوشنبه ناپایداری به همراه دارد.

 شنبه در اثر این سامانه بارش خفیف و پراکنده باران، در برخی نقاط وزش باد شدید، و از اواخر وقت با تقویت سامانه بارشی، رگبار و رعد و برق و در نواحی شمالی برف و مه‌آلودگی دور از انتظار نیست.

در روز یکشنبه نواحی جنوبی و شرقی ستان سمنان شاهد باران، رعد و برق و باد شدید خواهند بود و برای نواحی شمالی استان برف، مه آلودگی و کاهش نسبی دمای هوا پیش‌بینی می‌شود.

دوشنبه در پایان فعالیت سامانه بارشی، بارش‌های پراکنده در ارتفاعات و نواحی شرقی استان سمنان قابل انتظار است.

پرهیز از کوهنوردی و صعود به ارتفاعات، احتیاط در تردد در مسیر نواحی کوهستانی، مجهزبودن رانندگان به تجهیزات زمستانی، لایروبی جویها، آبراه‌ها و مسیلها، و خودداری از توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل ها، مهمترین توصیه‌های هواشناسی استان سمنان تا روز سه‌شنبه است.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان یادآور شد: دمای هوا طی روز‌های آینده به طور میانگین بین چهار تا هشت درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد و در مهدیشهر و رضوان به صفر و یک درجه سانتیگراد می‌رسد.

انتهای پیام / ن 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.