مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام گفت: طی برنامه ریزی صورت گرفته سهم این منطقه در تولید ناخالص داخلی طی پنج سال آینده افزایش می‌یابد.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز - آقای اکبر قنبرپور گفت: طبق برنامه ریزی صورت گرفته و بر طبق تأکید وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات، قصد داریم تا طی پنج سال آینده یک درصد از تولید ناخالص داخلی را در این منطقه رقم بزنیم.

او می گوید: تبدیل پیام به یکی از مهم‌ترین قطب‌های اقتصاد دیجیتال کشور از طریق ایجاد زیرساخت¬های فنی و محتوایی برنامه ریزی است که به صورت جدی در دستور کار قرار گرفته که به همین منظور اقداماتی از جمله مرکز ساخت و تولید دیجیتال، استودیو‌های هوشمند و رندرفارم ها، شتابدهنده‌های حوزه نوآوری، توسعه فعالیت‌ها در بخش‌های دانش بنیان و استارت آپی و از سوی دیگر ارتباط با دیگر بخش‌های مرتبط در سراسر کشور در قالب این برنامه اجرایی خواهد شد.

به گفته قنبرپور بنا داریم تا از این ظرفیت در راستای توسعه تولیدات داخلی و اشتغال هر چه بیشتر بهره بگیریم و با ارائه خدمات تخصصی به واحد‌های صنعتی مستقر در منطقه، زمینه تسریع در رشد اقتصادی آن‌ها را بیشتر از قبل فراهم آوریم.

او گفت: در کنار وجود این ظرفیت‌ها به دنبال این هستیم تا با توسعه زیر ساخت‌ها با رویکرد اقتصاد دیجیتال بتوانیم زمینه استقرار شرکت‌های بیشتری در این بخش را فراهم سازیم و شرایط ویژه‌ای را نیز برای شرکت‌های دانش بنیان ایجاد کنیم.

به گفته مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام با هدف محقق ساختن این مهم انتظار ما از مجموعه این است که نسبت به معرفی هر چه بیشتر ظرفیت‌های موجود به سرمایه گذاران و مردم گام‌های بیشتری بردارند.

منطقه ویژه اقتصادی پیام در محدوده‌ای به وسعت ۳۶۰۰ هکتار از اراضی ۱۰ هزار هکتاری فرودگاه بین المللی پیام واقع شده.

انتهای پیام /ر.ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.