معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی گفت:سبک زندگی کسانی که دغدغه حل مسائل و مشکلات را دارند باید مطابق رفتار و سیره شهدا باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان-مرتضی فیروزآبادی شامگاه جمعه در آیین اختتامیه رویداد اجتماعی پیشگام ۲ که در دانشگاه بوعلی سینا همدان برگزار شد  گفت:، ترویج سبک زندگی شهدا را برای تحول کشور ضروری است وسربلندی ایران اسلامی و امنیت در جامعه نتیجه جانفشانی و خون پاک شهیدان است  و دانش آموزان و دانشجویان دغدغه‌مند برای حل مسائل کشور باید سیره شهدا و روحیه ایثار و از خودگذشتگی آن‌ها را سرمشق خود قرار دهند.

او گفت: هدف از برگزاری رویداد اجتماعی پیشگام آموزش، تربیت و جهت دهی نیرو‌های کنشگر اجتماعی در فرایندی یک ماهه است که با پژوهش، مطالعه و تصمیم سازی در مسائل کشور به این نتیجه رسیدیم که در حل مسائل کشور باید فراگیری اجتماعی ایجاد و رویدادی برای حل مسائل کشور برگزار شود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور گفت: دخیل کردن نسل جوان در حل مسائل کشور از سال‌ها پیش آغاز شده، مزیت این رویداد را منطقه‌ای و بومی بودن، فراگیر بودن مسائل از اقتصادی تا اجتماعی، مشارکت نهاد‌هایی مانند سازمان تبلیغات اسلامی خواند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان نیز در این آیین گفت: این رویداد فرصتی برای جوانان نخبه و کنشگر است که دغدغه حل مساله استان و کشور را دارند و با قدم نهادن در مسیر مساله یابی، برای حل آن و ارائه راهکار‌های مناسب تلاش کنند.

حجت الاسلام محمدهادی نظیری گفت: ۳۶ گروه از جوانان نخبه در دومین دوره رویداد پیشگام به منظور کشف و شناسایی مشکلات اساسی محله‌های این استان و رفع آن‌ها مشارکت کردند که ۲۶ گروه شرکت کننده را پسران و ۱۶ گروه را دختران با میانگین سنی ۲۳ سال تشکیل دادند.

او گفت: ۵۱ نفر از افراد در رشته علوم انسانی، ۲۵ نفر در رشته ریاضی و فیزیک، ۲۴ نفر در رشته تجربی، یک نفر رشته زبان، سه نفر در رشته هنر تحصیل کردند و چهار نفر نیز تحصیلات حوزوی داشتند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: این رویداد در یک میدان واقعی ۱۶ روزه مسیر کامل حل مساله، راهکار و شکل پیگیری آن از طریق مسئولان برای تحقق حل مساله است و هر تیم شرکت کننده این مسیر را با کمک مربی طی کردند.

حجت الاسلام نظیری گفت: دوره‌های برگزار شده برای گروه‌ها شامل بخش‌های علمی و آموزش است و مربیان با تجربه نیز در حل مساله کنار اعضای تیم آن‌ها را یاری رساندند.

دومین دوره رویداد پیشگام ۲ به میزبانی استان همدان پس از ۱۶ روز آموزش میدانی مطالبه گری با شناخت گروه‌های برتر به پایان رسید.

منبع :ایرنا

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.