تزریق واکسن کرونا به گروه سنی ۵ تا ۱۲ سال، سپری است که می‌تواند از کودکان در برابر ویروس کرونا و سویه امیکرون مراقبت کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بیرجند - کودکان جزو گروه‌های سنی هستند که در معرض ابتلا به امیکرون قرار دارند.

واکسیناسیون کرونا که یک سپر دفاعی در برابر ابتلا به کرونا و سویه امیکرون محسوب می‌شود، برای کودکان و افراد زیر ۱۲ سال نیز اهمیت ویژه‌ای دارد.

واکسن‌های پاستوکووک و سینوفارم برای تزریق به این رده سنی مورد تأیید است.

ایمنی خانواده با تزریق واکسن به همه اعضای آن

یکی از والدین بیرجندی می‌گوید: تمام اعضای خانواده سه دُز واکسن کرونا را تزریق کرده ایم و فرزند خردسالم را نیز به مرکز واکسیناسیون آورده ام تا واکسن بزند.

او می‌گوید: با توجه به اینکه امیکرون قدرت سرایت بالایی دارد، نیاز است تا قبل از اینکه به آن گرفتار شویم، واکسن را تزریق کنیم و ایمن شویم.


بیشتر بخوانید


مسئول یکی از مراکز واکسیناسیون کرونا در بیرجند نیز گفت: حدود یک ماهی می‌شود که واکسیناسیون گروه سنی ۵ تا ۱۲ سال در خراسان جنوبی آغاز شده است.

او گفت: ابتدا استقبال مردم برای تزریق واکسن به کودکان بیشتر بود، اما حالا به دلیل درگیری بالای امیکرون و قدرت همه گیری زیاد آن، واکسیناسیون نیز کمتر شده است.

تزریق بیش از یک میلیون دُز واکسن کرونا در خراسان جنوبی

شریف زاده دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و مدیریت کرونا ویروس در خراسان جنوبی گفت: تاکنون یک میلیون و ۲۸۶ هزار و ۵۰۳ دُز واکسن کرونا در استان تزریق شده است.

او گفت: ۵۷۴ هزار و ۷۹۹ نفر در استان نوبت اول و ۵۱۵ هزار و ۶۹۰ نفر نیز نوبت دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

شریف زاده گفت: تنها ۱۹۶ هزار و ۱۴ نفر در خراسان جنوبی برای تزریق سومین دُز واکسن کرونا اقدام کرده اند.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.