شناسایی و رفع معضلات بافت تاریخی شیراز در جلسه ساماندهی بافت با حضور مسئولان ارشد استان فارس، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - در جلسه‌ای با حضور مقام‌های ارشد دستگاه‌های اجرایی استان فارس و شهر شیراز، آسیب‌های مختلف بافت تاریخی شیراز مطرح و استاندار فارس خواستار همکاری و هماهنگی همه دستگاه‌های مسئول برای کاهش تدریجی این مشکلات شد.

محمدهادی ایمانیه شامگاه گفت: وجود مراکز جمع آوری ضایعات در بافت تاریخی شیراز آسیب جدی به آرامش این بافت وارد می‌کند و همه این مراکز که بدون مجوز‌های قانونی در حال فعالیت هستند باید به نقاط دیگر منتقل شوند.

نماینده عالی دولت در استان فارس؛ وجود خانه‌های بلاتکلیف، زمینه‌ای برای تجمع معتادان و دیگر آسیب‌های اجتماعی در بافت تاریخی شیراز عنوان و گفت: کمیته‌ای شامل میراث فرهنگی، قرارگاه احمدبن موسی (ع) و شهرداری شیراز در مدت زمان مشخص باید این خانه‌ها را تعیین تکلیف کنند.

او گف: همه خانه‌های ثبتی در بافت تاریخی شیراز باید حفظ و خانه‌های دارای ارزش تاریخی نیز باید حفاظت و احیا شوند.

استاندار فارس بر ساختمان‌های دستگاه‌های دولتی در بافت تاریخی که بلاتکلیف مانده اند باید به سرعت تعیین تکلیف شوند، گفت: مدارس موجود در بافت تاریخی شیراز باید توسط آموزش و پرورش تعیین تکلیف شده و برای فعالیت‌های مختلف آموزشی و غیرآموزشی مورد استفاده قرار گیرد.

ایمانیه ایجاد فضا‌های سبز و تفریحی در بافت تاریخی شیراز را ضروری برشمرد و گفت: باید با استفاده از اعتبارات طرح باز آفرینی شهری و اعتبارات شهرداری شیراز در این زمینه اقدامات ضروری است.

نماینده عالی دولت در استان فارس طرح جمع آوری معتادان متجاهر در بافت تاریخی شیراز را موفق ارزیابی کرد و گفت: باید با برنامه ریزی برای ترک اعتیاد و اشتغال به کار این افراد، زمینه پاکسازی جامعه را فراهم کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار