سازمان نظام مهندسی فارس آمادگی کاملی برای همکاری در احیای بافت تاریخی شیراز را در مباحث مختلف طراحی و اجرا و نظارت، را دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس با تشریح برنامه‌های این برای بزرگداشت روز مهندس گفت: توجه به اصول مهندسی در همه زمینه‌ها خصوصا حوزه ساختمان، کمک به اقتصاد و ارتقاء شاخص‌های اقتصادی و افزایش کیفیت زندگی است.

مجتبی زوربخش گفت: اکنون زمینه برای توسعه و ارتقاء کمی و کیفی تعاملات بین دستگاهی خصوصا در حوزه مهندسی عمران و ساختمان، در استان فارس فراهم شده است.

او یکی از اقدامات مهم در بزرگداشت روز مهندس را کمک مومنانه، برشمرد و گفت: رونمایی از کارت رفاهی مهندسان که اعضا و کارکنان این سازمان را در بر می‌گیرد، افزایش ۲ برابری پوشش بیمه‌ای اعضا، تهیه کارت رفاهی ویژه اصحاب رسانه براساس تفاهمی که با استانداری فارس انجام شد و رونمایی از اپلیکیشن تقویم دیجیتال، از برنامه‌های مد نظر خواهد بود.

زوربخش، تقویم دیجیتال را گامی برای حمایت از حفاظت محیط زیست و کاهش آسیب‌های ناشی از تهیه سررسید و تقویم‌های کاغذی و همچنین تلاشی برای روزآمد کردن اپلیکیشن‌های تقویم داخلی دانست و گفت: یکی از اقدامات مهم این سازمان، ایجاد بستر‌های هم‌افزایی با سایر نهاد‌ها و سازمان‌ها نظیر بسیج مهندسین بوده است.

او با اشاره به اعلام آمادگی سازمان نظام مهندسی فارس برای ارتقاء کیفی اجرای طرح نهضت ملی مسکن، گفت: زمین‌هایی شناسایی و در سایت سازمان اطلاع رسانی شده تا شهرک مهندسین که دارای مولفه‌های ساخت و ساز اصولی است به عنوان یک الگو از ساختمانسازی کیفی، احداث شود.

زوربخش گفت: مهمترین بخش از سرمایه هر خانوار ایرانی، مسکن است و داشتن یک خانه ایمن و دارای بالاترین شاخص‌های کیفی، علاوه بر حمایت از سرمایه خانوار، آسایش روانی را در افراد و جامعه ایجاد کرده و تحکیم خواهد بخشید؛ قطعا توجه به ساخت و ساز اصولی و منطبق بر اصول مهندسی، کمک به تقویت اقتصاد فردی، اجتماعی و ملی است.

او گفت: در بخش شفاف سازی، تمام اطلاعات مربوط به اقدامات این سازمان در وب‌سایت بارگذاری شده و در معرض دید اعضا و مردم قرار دارد.

به گفته زوربخش؛ برای ارتقای شهر مهندسان تلاش شده ارتباط میان سازمانی شکل بگیرد و مهندسان، مشاوره تخصصی به سایر سازمان‌ها ارائه دهند.

او با تاکید بر لزوم توجه به بافت تاریخی شیراز نیز عنوان کرد: سازمان نظام مهندسی فارس آمادگی کاملی برای همکاری در احیای بافت تاریخی شیراز را در مباحث مختلف طراحی و اجرا و نظارت، دارد و به حتم، این سازمان نگاه ویژه‌تری به بافت و میراث تاریخی استان و خصوصا شهر شیراز دارد.

او گفت: توجه به استفاده از خرد جمعی و استفاده از نظر مسئولان و مهندسان جوان نیز در اولویت سازمان قرار دارد و یک هیئت مشورتی از دوره هیئت مدیره چهارم شکل گرفته است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان فارس گفت: این سازمان در هفت رشته تخصصی فعال است و ۹۲ هزار و ۲۲۹ عضو دارد که ۱۵ هزار و ۷۴۸ نفر از این اعضا، دارای پروانه هستند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار