همه‌ساله تعدادی از علائم و تابلو‌های هشدار دهنده موجود در جاده ها مورد سرقت و یا تخریب قرار می‌گیرند.

باشگاه خبرنگاران جوان بیرجند - رئیس اداره حقوقی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی می‌گوید: تابلوها، علائم هشدار دهنده، گاردریل، پایه گاردریل و سیم و کابل‌های روشنایی جاده‌های استان به سرقت می‌رود.

از ابتدای امسال ۲۵ فقره سرقت از علائم و تابلو‌های هشدار دهنده انجام شده که برآورد خسارت آن‌ها در حال بررسی است.

رئیس اداره حقوقی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی می‌گوید: سرقت تابلو‌ها و علائم در همه محور‌های مواصلاتی اصلی و فرعی شهری و روستایی استان وجود دارد.


بیشتر بخوانید


پلیس خراسان جنوبی نیز می‌گوید: وجود علائم و تابلو‌های راهنمایی و رانندگی نقش بسزایی در کاهش حوادث جاده‌ای و تلفات ناشی از آن دارد و نبود این علائم و سرقت آن‌ها به ویژه در شب، تهدیدی جدی برای جان رانندگان و سرنشینان خودروهاست.

راهداری خراسان جنوبی سالانه در حوزه ایمنی، اعتبار مشخصی برای نگهداری تابلوها، خط کشی سطح جاده‌ها، نگهداری روشنایی‌ها و نگهداری حفاظ‌ها دارد که به گفته مسئولان، مشکل تابلو آن‌ها را دچار چالش در این حوزه می‌کند.

رئیس اداره حقوقی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی معتقد است بخش اصلی پیشگیری از سرقت، با خود هموطنان و رانندگان جاده‌ای است که در صورت مشاهده هرگونه سرقت با پلیس تماس گرفته و یا گزارش این سرقت را به شماره ۱۴۱مرکز مدیریت اطلاعات راه‌ها اطلاع دهند.

انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.