رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان نهبندان گفت:ابتدای امسال تاکنون اقدامات زیادی توسط این اداره برای بحث راهداری زمستانی و تسهیل در تردد صورت گرفته است.

سید جعفر افقهی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان نهبندان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛گفت:عملیات راهداری زمستانی شامل تنقیه پل‌ها و آبراه‌ها، اصلاح حریم راه‌ها، عملیات لکه گیری و نصب علائم اطلاعاتی، ایمنی و هشدار دهنده در کلیه محورهای استحفاظی انجام شده را از جمله اقدامات این اداره در حوزه راهداری زمستانی عنوان کرد.

وی همچنین اصلاح و شیب بندی رفع افتادگی شانه راه‌های آسفالتی و اصلاح افتادگی شانه‌های راه در محورهای مواصلاتی دیهوک را نیز از جمله اقدامات این اداره در حوزه راهداری زمستانی اعلام کرد.

افقهی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون اقدامات زیادی توسط این اداره برای بحث راهداری زمستانی و تسهیل در تردد صورت گرفته است،افزود: گشت‌های راهداری به اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نهبندان با حضور مستمر در کلیه محورهای اصلی و روستایی نسبت به رفع ایرادات احتمالی جهت حفظ کیفیت تردد در این محورها اقدام می‌کنند.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای نهبندان گفت:تعداد 5 اکیپ جهت راهداری زمستانی راههای حوزه استحفاظی نهبندان در نظر گرفته شده است که در 2 راهدارخانه مستقر و با تعداد 6 دستگاه ماشین آلات راهداری زمستانی خدمات لازم را ارائه می دهند.

وی افزود:روکش آسفالت گرم به طول 5 کیلومتر در محور شریانی نهبندان-بیرجند ، روکش آسفالت گرم به طول 5/3 کیلومتر در محور زابل ، روکش آسفالت گرم محور روستایی حسین آباد به طول یک کیلومتر و روکش آسفالت گرم محور روستایی سه فرسخ به طول 2 کیلومتر و اصلاح شیب شیروانی در محور نهبندان-زاهدان جمعاً به طول 7 کیلومتر از جمله پروژه‌های در حال انجام و انجام شده در حوزه راههای نهبندان است.

افقهی گفت:همچنین تنقیه 230 دستگاه پل از ماسه بادی در محورهای حوزه استحفاظی ، شستشوی تابلوهای اطلاعاتی ، هشداردهنده ، اخباری ، انتظامی و غیره در ایام نوروز 97 انجام شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان نهبندان افزود:نجات جان انسانها اهمیت فراوان دارد حتی نجات جان یک انسان نیز برای قشر راهدار مهم است و تلاش می‌کند همواره راه را برای عبور ایمنی کاربران جاده و مسافران هموار کرده و نوید بخش آرامش جاده‌ها باشد همچنین پس از بارندگی‌های فصل بهار اقداماتی مانند لایروبی دهانه پل‌ها و بستر رودخانه‌ها و تقویت دیواره‎های هدایت آب و اجرای رادیه برید پلها و شانه‌سازی محل‌هایی که سال گذشته تخریب شده بود، برای فصل سرما انجام شده است.

وی اظهار کرد:مجموعاً 12 کیلومتر طول بزرگ راه‌ها، 333 کیلومتر طول راه‌های اصلی و 324 کیلومتر طول راه های فرعی است و 848 کیلومتر راه روستایی در نهبندان داریم.

انتهای پیام/غ

راهداری،نوید بخش آرامش جاده‌ها

برچسب ها: راهداری ، حمل و نقل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.