جشنواره شیخ طوسی با معرفی صاحبان برگزیده به کار خود پایان داد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم - در مراسم اختتامیه بیست و سومین جشنواره بین المللی پژوهشی شیخ طوسی از صاحبان آثار ارسالی برگزیده تجلیل شد.

حجت الاسلام رضایی تعداد آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره امسال را ۳ هزار اثر عنوان کرد و گفت: از این تعداد ۲ هزار اثر از داخل کشور و ۱ هزار اثر از ۴۱ کشور ارسال شد که در نهایت ۸۰ اثر برگزیده شد.

او با بیان این که موضوع ویژه جشنواره امسال دین، دین داری و فضای مجازی بود که در این بخش بیش از ۲۵۰ اثر ارسال شد،گفت: این آثار در بخش مقاله، کتاب، پایان نامه، ترجمه و تحقیق دریافت شد.

آیت الله حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در این جشنواره با اشاره به تلاش دشمنان برای ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی با استفاده از ابزار نوین ارتباطی، بر لزوم توجه به گسترش سواد رسانه‌ای در کشور تاکید کرد.

او گفت: اگر سواد رسانه‌ای در کشور گسترش یابد، مخاطبان به راحتی درست را از نادرست و حق را از ناحق تشخیص می‌دهند و تحت تاثیر پیام‌های ضدفرهنگی و ضد دینی دشمنان قرار نمی‌گیرند.

آیت الله حسینی بوشهری از مبلغان دینی جامعه المصطفی العالمیه خواست با دقت و ظرافت، اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی را تبیین و ترویج کنند و نگذارند مستکبران نقشه‌های شوم خود را پیاده کنند.

حجت الاسلام والمسلمین قمی ،معاون بین الملل دفتر رهبر معظم انقلاب هم در این مراسم بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی برای تبلیغ دین و ترویج معارف اهل بیت (ع) تاکید کرد و گفت: در صورتی که بتوانیم برای فضای مجازی محتوای مناسب و جامعی را تهیه کنیم نه تنها تهدید نیست بلکه یک فرصت است.

او گفت: مبلغان دینی می توانند با استفاده از ظرفیت‌های این فضا بیش از پیش گفتمان امام راحل و رهبر معظم انقلاب را منتشر کنند و نگذارند تهدید دشمنان در جنگ فرهنگی تحقق یابد.

در پایان این مراسم از یک عمر تلاش علمی و پژوهشی حجت الاسلام والمسلمین قمی، معاون بین الملل دفتر رهبر معظم انقلاب قدردانی و از دو عنوان کتاب نسیم حیات، رساله دکتری اختلاف الاخبار دراسه فی الاسباب وآلاثار و مجموعه مقالات برگزیده بخش فراخوان مقالان جشنواره با عنوان دین، دین داری و فضای مجازی رونمایی شد.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رمضانعلي حسني
۱۱:۴۰ ۰۷ اسفند ۱۴۰۰
با سلام و تقدير از زحمات مسئولين مقاله بنده نتيجه اش معلوم نشد فقط برايم زنگ زدند كه جزء برگزيدگان هستيد. ممنون ميشم در اين رابطه توضيح بدهيد
آخرین اخبار