عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی خراسان رضوی گفت: ایران و پاکستان به عنوان دو کشور همسایه، قرابت فرهنگی و تاریخی دیرینه‌ای دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد - محمدرضا توکلی زاده گفت: توسعه همکاری به روابط پایدار و نزدیک دو ملت منتج شده است و با توجه به این سابقه، به رونق و بهبود روابط اقتصادی دو ایران و پاکستان بسیار خوش‌بین هستیم.

فعالان اقتصادی بخش خصوصی شهر لاهور پاکستان و خراسان رضوی در نشستی مشترک در محل اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی خراسان رضوی نسبت به توسعه روابط اقتصادی دوجانبه اعلام همکاری و آمادگی کردند.

او گفت: بخش خصوصی دو کشور باید نسبت به بهبود رویه‌های اقتصادی و تجاری میان دو کشور و اهمیت توسعه روابط طرفین، مطالبه گری کند.

میان نعمان کبیر رئیس اتاق بازرگانی لاهور پاکستان گفت: باور داریم که فعالان بخش خصوصی می‌توانند سهم به مراتب بزرگی در توسعه روابط اقتصادی دو کشور ایفا کنند.

او گفت: دو کشور همسایه ایران و پاکستان، دارای مشترکات فرهنگی و اعتقادی فراوانی هستند و همین موضوع نیز آن‌ها را به یکدیگر پیوند داده، البته روابط اقتصادی دو کشور، به قواره این ظرفیت‌های فرهنگی و تعاملی توسعه نیافته است.

رئیس اتاق بازرگانی لاهور پاکستان گفت: بخشی از مشکلات موجود از فقدان یک کانال تجاری کارآمد میان دو کشور نتیجه می‌گیرد، اما چالش عمده در این سال‌ها، تحریم‌هایی بوده که روابط دو کشور را با محدودیت مواجه کرده است.

انتهای پیام//ا.د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.