معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان از برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن، عترت و نماز با شرکت هزار ۶۰۰ نفر از دانش آموزان دختر و پسر خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان سنندج  - حجت الله نریمانی با بیان اینکه مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان در کردستان همزمان با هفته گرامیداشت قرآن از هفته آخر آذر شروع شد، گفت: این مسابقات در چهار مرحله آموزشگاه، شهرستان، استان و کشوری برگزار می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان گفت: مرحله آموزشگاهی این مسابقات با استقبال گسترده و با شرکت ۱۰۵ هزار نفر از دانش آموزان دوره‌های تحصیلی در ۱۴ رشته شامل: قرائت، ترتیل، حفظ عمومی، حفظ ویژه پنج جزء، ده، بیست و حفظ کل، تفسیر، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، مداحی، احکام، انشاء نماز و اذان برگزار شد.

او با بیان اینکه مرحله شهرستانی مسابقات بهمن ماه در سطح شهرستان‌ها و مناطق برگزار شد، گفت: بعد از اتمام مرحله شهرستانی مسابقات، تعداد ۱۶۰۰ نفر از دانش آموزان دخترو پسر به مرحله استانی مسابقات راه یافتند که هم اکنون مسابقات مرحله استانی به صورت مجازی و با استفاده از امکانات ویدئو کنفرانسی در حال برگزای است.

به گفته نریمانی مرحله کشوری مسابقات قرآن، عترت و نماز معمولا هر ساله در تابستان برگزار و برگزیدگان استانی در هر رشته به این مرحله راه خواهند یافت.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.