رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: در صورت ابتلای افراد واکسن‌زده به کرونا شدت بیماری و درصد مرگ و میر کاهش پیدا می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان شهرکرد - آقای احمدی گفت: از بین یک میلیون و ۶۰۰ هزار دُز واکسن کرونا در چهارمحال و بختیاری تنها ۱۰ مورد عارضه مشکوک گزارش شده است که پس از بررسی‌های انجام شده ارتباط قطعی آن با واکسن ثابت نشد.

عوارض ناشی از تزریق واکسن به صورت خفیف وجود دارد که طبیعی است، اما عارضه جدی و یا موردی از فوت ناشی از تزریق واکسن کرونا در استان گزارش نشد.

تنها ۱۰ مورد عارضه مشکوک در استان به ثبت رسیده که یا به علت واکنش اضطرابی و یا همزمانی بیماری‌ها رخ داده است که ارتباط قطعی آن با واکسن ثابت نشده.


بیشتر بخوانید


از ۱۴ مورد فوتی ناشی از کرونا در استان طی هفته جاری، ۱۳ مورد آن یا واکسن نزده و یا واکسیناسیون خود را تکمیل نکرده بودند.
سن بالا، دارابودن بیماری زمینه‌ای نظیر دیابت، فشارخون بالا و بیماری‌های قلبی و نزدن واکسن سه علت فوت بیماران کرونایی در استان است.

واکسن‌های کرونا که از ابتدا تاکنون برای مردم استان تزریق شده، همگی استاندارد بوده است و در مقابل ویروس کرونا ایمنی نسبی ایجاد می‌کند و هیچ واکسن تاریخ گذشته و غیرایمنی در اختیار مردم قرار نمی‌گیرد.

۹۹.۵ درصد پزشکان استان دُز نخست واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و تاکنون نوبت دوم واکسن برای ۹۸.۵ درصد و نوبت سوم برای ۷۵ درصد از پزشکان تزریق شده است.

در صورت ابتلای افراد واکسن‌زده به کرونا شدت بیماری و درصد مرگ و میر کاهش پیدا می‌کند.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار