مدیرکل انتقال خون چهارمحال و بختیاری گفت: بانک خون استان هم اکنون به انواع گروه‌های خونی به خصوص گروه‌های خونی منفی بیش‌تر نیاز دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان شهرکرد - آقای هاشمی گفت: تاکنون ذخایر خونی در چهارمحال و بختیاری در حد مطلوب بوده و بیماران تالاسمی با مشکلی در این زمینه مواجه نشده‌اند، البته نگرانی‌ها از این جهت است که روزی به مرز بحران نزدیک شویم، بنابراین اگر روند مراجعه‌کنندگان به پایگاه‌های انتقال خون استان نزولی باشد ممکن است روز‌های پایانی سال با بحران ذخایر خونی مواجه شویم.

در صورتی می‌توان به بیماران تالاسمی خدمات مورد نیاز را ارائه کرد که آمار مراجعه‌کنندگان اهدای خون در استان قابل توجه باشد و این امر به استقبال مردم بستگی دارد.


بیشتر بخوانید


هم‌اکنون ذخایر خونی استان به ۵.۲ روز رسیده است و ذخایر خونی موجود باید به اندازه هفت روز باشد و کمتر از پنج روز بحران است بنابراین از مردم تقاضا می‌شود که به منظور جلوگیری از بحران، در اسفندماه با مراجعه بیش‌تر به پایگاه‌ها به ذخایر خون کمک کنند.

مرکز انتقال خون در شهرکرد شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۰۸:۰۰ صبح تا ۱۸:۰۰ و پنج‌شنبه‌ها از ساعت ۰۸:۰۰ تا ۱۲:۳۰ دقیقه، پایگاه بروجن از شنبه تا پنج‌شنبه ساعت ۰۸:۰۰ تا ۱۳:۰۰، فارسان روز‌های زوج از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۲:۳۰ دقیقه و پایگاه بن پنج‌شنبه‌ها از ساعت ۰۸:۰۰ تا ۱۲:۰۰ آماده خدمات‌رسانی به مردم هستند.

در شرایط کرونایی، تمامی شیوه نامه‌های بهداشتی در مراکز انتقال خون رعایت و هر دو ساعت یکبار ضدعفونی انجام می‌شود.

افرادی که مبتلا به کرونا می‌توانند یک تا دو هفته بعد از بهبودی خون خود را اهدا کنند، البته کرونا از راه خون قابل انتقال نیست، از طرفی افرادی که واکسن زده و هیچ‌گونه علائمی نداشته باشند، می‌توانند خون اهدا کنند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار