مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان گفت: رسانه‌ها نقش مهمی برای مطالبه گری و خروج مردم از بی تفاوتی بر عهده دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان - محمدرضا علیزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در ششمین جشنواره استانی ابوذر که با حضور اصحاب رسانه و مسئولان در سالن اندیشه شهر کرمان برگزار شد، گفت: برگزاری این جشنواره‌ها در عرصه مطبوعات به ارتقای سطح کیفی رسانه‌ها منجر می‌شود و هرچه مشارکت رسانه‌ها در این زمینه بیشتر باشد، نتایج بهتری را شاهد خواهیم بود.

او می‌گوید: استان کرمان از حیث رسانه‌های مکتوب، بر خط، تصویری و ... از جایگاه ویژه‌ای در بین استان‌های کشور برخوردار است.

به گفته علیزاده، ۳۰۰ تا ۴۰۰ رسانه در حوزه‌های مختلف در استان کرمان فعالیت می‌کنند که نسبت به جمعیت استان و کشور، این امر جزو افتخارات رسانه‌ای استان کرمان محسوب می‌شود.

علیزاده می‌گوید: باید برای ارتقای سطح کیفی رسانه‌ها برنامه‌ریزی صورت گیرد که برگزاری این جشنواره‌ها این امکان را به منظور افزایش سطح کیفیت رسانه‌ها ایجاد می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: امروز رسانه‌های قوی در استان کرمان داریم و در سال‌های اخیر شاهد رشد کیفی رسانه‌ها بوده ایم؛ اما کماکان نیازمند برنامه ریزی برای ارتقای بیشتر سطح کیفی رسانه‌ها هستیم.

به گفته او، آموزش و کیفی کار کردن نشریات منجر به تولید نشریات با کیفیت می‌شود و در حقیقت بازخورد فعالیت حرفه‌ای رسانه‌ها به جامعه بر می‌گردد و ایجاد جامعه‌ای پویا را شامل می‌شود.

علیزاده می‌گوید: مردم کرمان مطالبه‌گر نیستند؛ در چنین فضایی رسانه‌ها نقش مهمی برای مطالبه گری و خروج مردم از این بی تفاوتی بر عهده دارند که این مطالبه‌گری جزو رسالت رسانه‌هاست.

او ابراز امیدواری کرد، رسانه‌ها کماکان این مطالبه گری را با انرژی بیشتری دنبال کنند چراکه مطالبه رسانه، مطالبه مردم است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار