معاون بازرگانی سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی گفت:خرید میوه تنظیم بازار برای ایام نوروز به صورت متمرکز از سوی اتحادیه مرکزی تعاون روستایی ایران انجام شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد - مرتضی اعزازی گفت: تمامی مسائل مربوط به خرید و واریز وجوه به صورت مرکزی انجام می‌شود، بنابراین سازمان تعاون روستایی در استان‌ها دخالتی در کم و کیف این موضوع ندارد.

او گفت: امسال دو مباشر تأمین و توزیع برای موضوع میوه شب عید در نظر گرفته شده است . تأمین میوه توسط اتحادیه مرکزی تعاون روستایی ایران و طبق قرارداد با سازمان مرکزی تعاون روستایی انجام می‌شود و در بخش توزیع نیز اتحادیه‌های استانی در سراسر کشور مباشر توزیع هستند که شامل حمل، ذخیره سازی و ارسال به شهرستان‌ها می‌شود.

معاون بازرگانی سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی گفت: بنابراین اتحادیه‌های استانی و سازمان تعاون روستایی در استان‌ها دخل و تصرفی در خرید گران یا ارزان میوه تنظیم بازار عید امسال ندارند.

به گفته اعزازی حمل و ذخیره‌سازی سیب در استان به پایان رسیده است. حمل و ذخیره‌سازی پرتقال با توجه به اهمیت کیفیت مطلوب آن زمان‌برشده و تا کنون دو سوم سهمیه استان از این بابت ذخیره‌سازی شده است.

معاون بازرگانی سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی گفت: طبق مصوبه کارگروه تنظیم بازار استان، برای تنظیم بازار میوه شب عید به ۶۰۰تُن سیب و هزار و ۲۰۰تُن پرتقال نیاز است که اکنون کار ذخیره‌سازی این محصولات در مراحل پایانی است.

توزیع سیب و پرتقال تنظیم بازار که به منظور کنترل بازار در ایام پایانی سال انجام می‌شود، از ۲۰ اسفند ماه امسال آغاز و تا ۱۵ فرودین ماه سال آینده ادامه دارد.

انتهای پیام//م.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار