رییس اداره بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: میوه طرح تنظیم بازار نوروز ۱۴۰۰ در تمامی سهمیه های میوه‌ استان توسط واحدهای منتخب به فروش رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حمیدرضا رجوعی رئیس اداره بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: در مجموع برای نوروز امسال ۹۰۰ تن پرتقال و ۴۰۰ تن سیب به قیمت مصوب به خراسان رضوی اختصاص یافت که توزیع آن از روز‌های پایانی سال گذشته در استان آغاز شد و به طور کامل به فروش رسید.

او افزود: با این که سه هفته مانده به پایان سال گذشته، قیمت میوه افزایش یافت، اما با تدبیر دولت و صدور ۲ مصوبه مبنی بر ممنوع کردن صادرات سیب و پرتقال و صدور مجوز واردات کالا‌های اساسی از بازارچه‌های مرزی، تاثیر مطلوبی بر قیمت‌های میوه‌ها گذاشت و آن‌ها را تا حدی کاهش داد.

رئیس اداره بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی ادامه داد: قیمت مصوب هر کیلوگرم پرتقال تامسون طرح تنظیم بازار نوروزی امسال ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان، سیب زرد ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان و سیب قرمز هشت هزار و ۵۰۰ تومان بود که توسط ۱۲۰ واحد صنفی، ۳۰ فروشگاه سازمان میادین و میوه و تره بار شهرداری و ۱۰ مرکز عرضه مستقیم و چهار فروشگاه روستا بازار سازمان تعاون روستایی در مشهد توزیع شد.

رجوعی بیان کرد: سهمیه میوه طرح تنظیم بازار شهرستان‌ها نیز به آن‌ها اختصاص یافت که به صلاحدید کارگروه تنظیم بازار هر شهرستان از طریق واحد‌های صنفی منتخب توزیع شد.

او تصریح کرد: در مجموع با تدبیر دولت و اثرات اقدامات ستاد تنظیم بازار بر قیمتها، میوه طرح تنظیم بازار استان خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۰ به طور کامل به فروش رسید و هیچ التهابی در خصوص کمبود عرضه یا افزایش قیمت میوه به وجود نیامد.

انتهای پیام//ا.د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۴ ۱۶ فروردين ۱۴۰۰
اصلا قیمتهایی که می گید با قیمتهایی که تو بازار عرضه می شه یکی نیست پرتقال کم کمش 15000 هزار تومان هست !!!!!