رئیس مرکز اورژانس کازرون گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا پایان بهمن ماه امسال ۲۰ هزار مزاحمت تلفنی در این مرکز ثبت شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - بهمن جمشیدی گفت:  براساس این آمار به طور میانگین روزانه ۶۰ تماس تلفنی مزاحمت بوده است.

او گفت: به دلیل آسیب هایی که مزاحمان تلفنی به سامانه اورزانس می زنند که در صورت شناسایی به مراجع قضایی معرفی می شوند.

جمشیدی گفت: مزاحمت های تلفنی از یک طرف فرصت تماس بیماران نیازمند به خدمات اورژانس را به دلیل اشغال بودن خطوط ارتباطی از بین می‌برد که باعث  آسیب یا فوت بیماران و مصدومان می‌شود و از طرفی باعث کاهش توان کارکنان اورژانس پیش بیمارستانی در مرکز ارتباطات و در برخی موارد پرسنل عملیاتی می‌شود.

رئیس مرکز اورژانس کازرون گفت: برخی از این مزاحمت ها نیز منجر به ماموریت های کاذب و اعزام آمبولانس می شود که علاوه بر هدر رفتن هزینه و سرمایه های ملی به علت تردد آمبولانس ها در مسیر ها می تواند بار ترافیکی را افزایش دهد و حادثه ساز باشد و نیز فرصت خدمات رسانی به بیماران و مصدومان واقعی را از بین ببرد.

او گفت: تمام شهروندان باید مسئولانه از ایجاد مزاحمت های بی مورد و غیرضروری و نا آگاهانه برای اورژانس پرهیز کنند و اقدام به فرهنگ سازی این موضوع برای یگران به ویژه کودکان و نوجوانان باشند. 

کازرون از شهرستان های غربی استان فارس بوده  که در فاصله آن با شیراز حدود ۱۲۰ کیلومتر است.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار