مهم‌ترین حوادث ۲۸ شهریورماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث یکشنبه ۲۸ شهریورماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف ۲۰ فقره سرقت در شیراز

رئیس پلیس آگاهی فارس از دستگیری سارقان اماکن و کشف ۲۰ فقره سرقت از آنان در شیراز خبر داد.

سرهنگ کاووس حبیبی رئیس پلیس آگاهی فارس اظهار کرد: در پی ارسال پرونده‌ای مبنی بر دستگیری ۲ متهم توسط کلانتری گلدشت شهرستان شیراز به پلیس آگاهی، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارآگاهان پایگاه غرب قرار گرفت.

او با بیان اینکه متهمان در بازجویی‌های تکمیلی به ۲۰ فقره سرقت اماکن خصوصی در سطح شهرستان شیراز اعتراف کردند، گفت: در بازرسی از مخفیگاه این متهمان مقادیری اموال مسروقه از قبیل تلسکوپ با پایه، چراغ راهنمایی یک چشمی، چراغ و سایر اقلام کشف شد.

رئیس پلیس آگاهی استان فارس با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش اموال مسروقه را ۲ میلیارد ریال برآورد کرده اند، افزود: صحنه‌های سرقت بازسازی و سارقان با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

سرهنگ حبیبی به شهروندان توصیه کرد: در صورت وقوع هرگونه سرقت ضمن حفظ خونسردی بلافاصله با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس حاصل و از دخل و تصرف در صحنه جرم خود داری و منتظر کارشناس صحنه جرم باشند.

کلاهبرداری از طریق رمالی در اینستاگرام

رئیس پلیس فتا استان فارس گفت: فردی که در شبکه اجتماعی اینستاگرام اقدام به کلاهبرداری ۶۷۰ میلیون ریالی از طریق رمالی کرده بود، شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ حشمت سلیمانی رئیس پلیس فتا استان فارس اظهار کرد: در پی شکایت مردی ۴۳ ساله مبنی بر کلاهبرداری مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال از او با ترفند فالگیری و رمالی در شبکه اجتماعی اینستاگرام، موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس فتا قرار گرفت.

او ادامه داد: پس از اخذ اظهارات شاکی مشخص شد، وی مدتی پیش با یک صفحه اینستاگرامی آشنا شده که مدیر آن صفحه خود را فالگیر و رمال معروف معرفی و با دادن وعده‌های پوچ، شاکی را فریب داده و از وی مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال کلاهبرداری کرده است.

سرهنگ سلیمانی با بیان اینکه با اقدامات فنی و تحقیقات خاص پلیسی، متهم مورد شناسایی قرار گرفته و با هماهنگی قضایی دستگیر شد، افزود: در بازجویی‌های اولیه، متهم به جرم ارتکابی اعتراف و بیان داشت با ایجاد صفحه اینستاگرامی با عنوان فالگیری و رمالی پس از جلب اعتماد مخاطبین و سوء استفاده از سادگی قربانیان و دادن امید واهی و وعده‌های دروغین، با دریافت مبالغی اقدام به کلاهبرداری از آنان می‌کرده است.

رئیس پلیس فتا استان فارس ادامه داد: در تحقیقات فنی از متهم مشخص شد، او با این شگرد از ۱۲ نفر دیگر جمعاً مبلغ ۶۷۰ میلیون ریال کلاهبرداری کرده است.

سرهنگ سلیمانی تاکید کرد: افراد سودجو غالباً مسائل خرافاتی را به شکل‌های مختلف در شبکه‌های اجتماعی رواج می‌دهند و از سادگی و زودباوری طعمه‌های خود نهایت بهره را می‌برند، لذا از شهروندان وکاربران انتظار داریم به تبلیغات اغواکننده و دروغین که از طریق فضای مجازی به‌خصوص شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود، اعتماد نکنند و به هیچ وجه اطلاعات شخصی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند.

جاسازی ۵۶۰ LCD تلفن همراه در خودرو سمند

فرمانده انتظامی شهرستان جهرم از کشف ۵۶۰ عدد LCD تلفن همراه به ارزش ۱۰ میلیارد ریال در بازرسی از یک دستگاه خودرو سمند خبر داد.

سرهنگ خسرو رزمجویی فرمانده انتظامی شهرستان جهرم اظهار کرد: مأموران پلیس آگاهی شهرستان جهرم در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز با انجام کار اطلاعاتی و کنترل محور‌های مواصلاتی، یک دستگاه خودرو سمند حامل کالای قاچاق را شناسایی و توقیف کردند.

او ادامه داد: در بازرسی از این خودرو ۵۶۰ دستگاه LCD تلفن همراه بدون مجوز و قاچاق که به طرز ماهرانه‌ای در داشبورد و پشت صندلی عقب خودرو جاسازی شده بود، کشف شد.

سرهنگ رزمجویی با بیان این که ارزش ریالی کالای قاچاق مکشوفه ۱۰ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: در این خصوص یک متهم دستگیر و با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان جهرم با اشاره به این که قاچاق کالا مانع تولید داخلی و اشتغال جوانان است، گفت: مبارزه با قاچاق کالا، یکی از اولویت‌های پلیس است.

راننده اسنپ مزاحم دستگیر شد

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت از دستگیری راننده اسنپ مزاحم توسط پلیس فتا این شهرستان خبر داد.

سرهنگ فرشید زینلی فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت اظهار کرد: خانمی با ارائه یک فقره پرونده قضایی به پلیس فتا مراجعه و مدعی ایجاد تهدید و مزاحمت از طریق شماره ناشناس واتساپی شد.

او با بیان اینکه طی بررسی‌های فنی صورت پذیرفته متهم که جوانی ۲۳ ساله و راننده اسنپ بود، شناسایی و دستگیر شد، افزود: متهم در بازجویی‌ها به ایجاد مزاحمت تلفنی برای شاکیه اعتراف کرد.

دستبند بر دست متهم

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت گفت: متهم اعلام کرد که شاکیه قبلا مسافر اسنپ شده و او از طریق شبکه اجتماعی با اغفال ایشان اطلاعات شخصی اش را دریافت و قصد انتشار آن را داشته است.

سرهنگ زینلی با اشاره به اینکه متهم جهت سیر مراحل قانونی تحویل دادسرا شد، افزود: شهروندان به هیچ وجه نباید اطلاعات شخصی خود را در اختیار افراد غریبه بگذارند.

اعزام پذیرفته شدگان استخدام در مقطع درجه داری به مراکز آموزش

رئیس اداره گزینش و استخدام فرماندهی انتظامی فارس از اعزام پذیرفته شدگان استخدام در مقطع درجه داری به مراکز آموزش ناجا خبر داد.

سرهنگ محمد داوودی رئیس اداره گزینش و استخدام فرماندهی انتظامی فارس اظهار کرد: دومین مرحله اعزام پذیرفته شدگان استخدام در مقطع درجه داری به مراکز آموزش ناجا در سال جاری با رعایت کلیه پروتکل‌های بهداشتی انجام شد.

او افزود: ۶۷ نفر از پذیرفته شدگان مقطع درجه داری پس از توجیه و آموزش‌های لازم جهت گذراندن آموزش‌های عمومی و اختصاصی به مرکز آموزش مالک اشتر اراک، شهید بهشتی اصفهان و، ولی عصر تبریز اعزام شدند.

رئیس مرکز گزینش و استخدام فرماندهی انتظامی استان فارس گفت: تا اطلاع ثانوی ثبت نام داوطلبان استخدام در مقطع درجه داری مرد با مدرک دیپلم (تمامی رشته ها)، روز‌های چهارشنبه هر هفته در مرکز گزینش و استخدام پلیس فارس به آدرس شیراز، پشت ترمینال کاراندیش، میدان سفر انجام می‌شود.

کشف ۲۱ فقره سرقت در ممسنی

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی از کشف ۲۱ فقره سرقت درون خودرو و اماکن خصوصی خبر داد.

سرهنگ محمد نیکبخت فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی اظهار کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت درون خودرو و اماکن خصوصی در ممسنی، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.

او ادامه داد: ماموران پلیس آگاهی با انجام تحقیقات و اقدامات فنی و اطلاعاتی، ۲ سارق سابقه‌دار را شناسایی و پس از اخذ دستور قضایی دستگیر و به مقر انتظامی انتقال دادند.

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی گفت: متهمان در بازجویی‌های فنی و تخصصی و در مواجهه با مستندات موجود به ۲۱ فقره سرقت درون خودرو و اماکن خصوصی اعتراف و پس از تشکیل پرونده، جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شدند.

سرهنگ نیکبخت در پایان از شهروندان خواست: توصیه‌های پلیس را در حفظ و نگهداری اموال خود جدی گرفته و در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک، موضوع را سریعاً با شماره تلفن ۱۱۰ به مرکز فوریت‌های پلیسی اطلاع دهند.

توقیف خودرو‌های حامل احشام قاچاق در لارستان

فرمانده انتظامی لارستان از کشف ۲۸ رأس احشام قاچاق توسط پلیس آگاهی این شهرستان خبر داد.

سرهنگ داود امجدی فرمانده انتظامی لارستان اظهار کرد: در پی اطلاع واصله مبنی بر این که تعدادی از قاچاقچیان احشام از مسیر‌های فرعی قصد انتقال احشام قاچاق را دارند، موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

او افزود: ماموران در یک عملیات منسجم و در جاده‌های خاکی و اطراف کوه‌های این شهرستان تعداد ۳ دستگاه خودرو سواری (۲ دستگاه پژو ۴۰۵ ویک دستگاه سمند) را توقیف و ۲۸ رأس احشام قاچاق کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان با اشاره به اینکه در این خصوص ۳ متهم دستگیر و تحویل مرجع قضایی شدند، گفت: برابر اعلام کارشناسان مربوطه ارزش احشام قاچاق مکشوفه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

کشف ۱۰ کیلو تریاک در داراب

فرمانده انتظامی داراب از توقیف یک دستگاه موتورسیکلت حامل ۱۰ کیلوگرم تریاک در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد فرمانده انتظامی داراب اظهار کرد: ماموران یگان امداد هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در حوزه استحفاظی به راکب یک دستگاه موتور سیکلت مشکوک شدند.

مواد مخدر

سرهنگ نوشاد افزود: راکب و ترکنشین با اقدام به موقع پلیس دستگیر و در بازرسی از وسایل همراه آنان، مقدار ۱۰ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک کشف شد.

سرهنگ نوشاد اضافه کرد: پلیس با به‌کارگیری تمام توان عملیاتی و انتظامی خود در تامین نظم و امنیت شهروندان تلاش می‌کند و لازم است شهروندان نیز ضمن رعایت نکات ایمنی و امنیتی در پیشگیری از جرایم، هرگونه موارد مشکوک را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

دستگیری برادر قاتل در قیروکارزین

فرمانده انتظامی شهرستان قیروکارزین از شناسایی و دستگیری قاتل در کمتر از یک ساعت خبر داد.

سرهنگ قربانعلی روستا فرمانده انتظامی شهرستان قیروکارزین اظهار کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر چاقو خوردگی مردی ۲۸ ساله در شهر مبارک آباد شهرستان قیروکارزین و اعزام مجروح به بیمارستان، بلافاصله بررسی موضوع در دستور کار مأموران انتظامی قرار گرفت.

او افزود: مأموران پس از بررسی صحنه و تحقیقات پلیسی دریافتند دو برادر به علت اختلاف با یکدیگر درگیر که برادر کوچکتر با یک چاقو برادر بزرگتر را از ناحیه سینه مجروح و از صحنه جرم متواری می‌شود که مجروح توسط اورژانس به بیمارستان اعزام و به علت شدت جراحات وارده فوت می‌ کند.

سرهنگ روستا افزود: بلافاصله موضوع در دستورکار مأموران انتظامی قرار گرفته و در کمتر از یک ساعت فرد قاتل در مخفیگاهش شناسایی و دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان قیروکارزین گفت: شهروندان اختلافات و دعاوی خود را از مراجع قانونی پیگیری کنند تا از بروز این گونه حوادث تلخ و ناگوار پیشگیری شود.

باز شکاری به دامان طبیعت بازگشت

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان فسا از کشف یک بهله پرنده کمیاب بازشکاری خبر داد.

سرهنگ محمد رضائی جانشین فرمانده انتظامی شهرستان فسا اظهار کرد: در اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی، مأموران انتظامی منزل یکی از خرده فروشان مواد مخدر را شناسایی و مورد بازرسی قرار دادند.

او افزود: در بازرسی از این منزل، ضمن کشف مقادیری مواد مخدر، یک بهله پرنده باز شکاری کمیاب از خانواده شاهین سانان نیز کشف شد.

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان فسا با اشاره به دستگیری یک متهم در این خصوص، گفت: پرنده مکشوفه جهت رهاسازی در طبیعت به اداره محیط زیست شهرستان تحویل داده شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار