وزیر امور خارجه عراق اعلام کرد کشورش از فصل هفتم منشور سازمان ملل متحد خارج شد.

باشگاه خبرنگاران جوان -  به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، فؤاد حسین در سخنرانی خود در نشست شورای امنیت گفت، عراق با پرداخت همه تعهدات مالی اش از شمول فصل هفتم منشور ملل متحد خارج شد.

او خاطرنشان کرد: بغداد آخرین قسط تعهدات مالی اش از مجموع غرامت‌ها را پرداخت کرد. عراق صفحه مهمی از تاریخش را پشت سر گذاشت و صفحه جدیدی از تاریخ سیاسی، دیپلماتیک و اقتصادی عراق آغاز می‌شود.

«فواد حسین» وزیر امور خارجه عراق روز دوشنبه برای حضور در نشست شورای امنیت در این باره وارد نیویورک شد.

شورای امنیت با برگزاری نشستی به اتفاق آرا و رسما به مأموریت کمیته سازمان ملل ویژه جبران خسارات ناشی از تهاجم عراق به کویت در سال ۱۹۹۰ پایان داد. این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که عراق تمامی مبلغ ۵۲.۴ میلیارد دلار غرامت تعیین شده را به کویت پرداخت کرد.

کمیته غرامت سازمان ملل متحد در ماه مه سال ۱۹۹۱ میلادی و بعد از اشغال کویت توسط عراق بر اساس مصوبه شورای امنیت سازمان ملل تشکیل شد و دولت عراق را به پرداخت غرامت ملزم کرده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۸ ۰۵ اسفند ۱۴۰۰
ما تو کدوم فصلیم امتحانش رد نشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۶ ۰۴ اسفند ۱۴۰۰
و باز هم به علت کم دست و پایی و ساده لوحی مسئولین، حق ایران خورده شد، تبریک میگم برگ زرینی دیگه به طومار بلند بی‌کفایتی خودتون اضافه کردید.
Iran (Islamic Republic of)
مرجان
۱۳:۲۸ ۰۴ اسفند ۱۴۰۰
پس غرامت و جبران زیان های جنگ علیه ایران چی میشه؟ چه کسانی باید این حق و مطلب روپیگیری و دنبال کنند؟ لطفا در این مورد اطلاع رسانی کنید...نکنه بخاطر ملاحضاتی که ما نمیدونیم چیه این حق ملی نادیده گرفته بشه و مصلحت اندیشی های گستاخ کننده طرف مقابل به میون بیاد...باشگاه خبرنگاران جوان لطفا این مورد رو بررسی کنید و به اطلاع مردم برسونید...خسارات جانی و معنوی بیشمار که بماند حداقل پیگیر وصول خسارت های مادی بشید..‌جنگ عراق با کویت بعد از جنگ عراق با ایران بود اگه نوبتی بود اول باید به ما می پرداختند..‌یکی از نشونه های دنیای بی در و پیکر و بی قانون ساخته دست ظالمین همینه.‌‌..خدا لعنت کنه هر ظالم هدایت ناپذیر رو...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۹ ۰۴ اسفند ۱۴۰۰
پس پرداخت غرامت هشت سال تهاجم به ایران چی میشه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ما ادعایی نداریم ایاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۹ ۰۵ اسفند ۱۴۰۰
اون همه بودن با هم ولش کن دیگه مثل شرکتا که پول دادیم
آخرین اخبار