مشاور امنیت ملی عراق از برگزاری قریب الوقوع دور پنجم مذاکرات ایران و عربستان در بغداد خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان – قاسم الاعرجی، مشاور امنیت ملی عراق در سخنانی ابراز با ابراز خوشبینی به دور جدید مذاکرات، از برگزاری قریب الوقوع دور پنجم مذاکرات ایران و عربستان در پایتخت عراق خبر داد.

قاسم الاعرجی این سخنان را در دیدار با اسماعیل احمدی مقدم، رئیس دانشگاه دفاع ملی جمهوری اسلامی ایران و هیأت همراه وی بیان کرد.

در بیانیه‌ای که دفتر الاعرجی منتشر کرده، بیان شد در این دیدار بحث روابط ایران و عراق و نیز راه‌های توسعه آن از خلال همکاری مشترک در زمینه‌هایی که به نفع دو کشور و ملت دوست است مورد بحث قرار گرفته است؛ همچنانکه اعرجی در این دیدار بر روابط راهبردی و تاریخی میان دو کشور تأکید کرد و گفت: ما بایستی از کارشناسی‌های موجود در میان دو کشور استفاده کنیم.

اعرجی همچنین گفت: تفاهم میان ایران و عربستان برای منطقه و جهان مهم است و عراق از این تفاهم به شکل زیادی حمایت می‌کند. عراق به دور پنجم مذاکراتی که قرار است به زودی در سرزمین صلح بغداد برگزار شود، خوشبین است.

اعرجی همچنین به عهدنامه ۱۹۷۵ الجزایر میان ایران و عراق اشاره کرد و گفت: این توافقنامه مهم است و بایستی آن را به شکلی که به نفع دو کشور همسایه باشد، فعال کرد و این مسأله به اقدامات قانونی نیاز دارد.

اسماعیل احمدی مقدم، رئیس دانشگاه دفاع ملی نیز از آمادگی ایران برای همکاری و تبادل کارشناسی با عراق سخن گفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۴ ۰۲ اسفند ۱۴۰۰
بشود
عربستان چه اهمیتی برای اقتصاد ایران داره ؟ ؟؟؟؟؟؟ جز هدر رفتن منابع کشور !!!! هزینه 60 هزار مسافر حج میتونه 60 هزار فرصت شغلی تو کشور ایجاد کنه
حالا حج رفتن مهمه یا فرصت شغلی ؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۴ ۰۲ اسفند ۱۴۰۰
ملت از کجا گفتن رابطه با عربستان انجام بده
Iran (Islamic Republic of)
عبدالهی
۲۳:۳۱ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
برداشتن ویزا بین ایران و پاکستان خیلی بهتر از رابطه با عربستانه،اخه چه سودی در این رابطه برای ایران وجود دارد.
آخرین اخبار