نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی از اقدام دستگاه قضایی در برخورد با شرکت ایران خودرو حمایت کرد و گفت: این اقدام در جهت حفظ منافع عمومی خریداران، موثر است.

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - روح‌الله نجابت گفت: دپو تعداد ۳ هزار و ۳۴۳ دستگاه خودروی پژو پارس در انبار ایران خودرو و تحویل ندادن آنان به خریداران اقدامی است که مصداق احتکار و انحصار به شمار می‌رود.

او گفت: با وجود اینکه این شرکت اعلام کرده که به دلیل تامین نشدن قطعات، خودروها در انبار نگهداری می‌شوند اما طبق بررسی دادستانی و سازمان صمت، بیشتر قطعات داخلی بوده و تامین آنان دشوار و زمان‌بر نیست.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی گفت: در نتیجه این استدلال شرکت برای دپوی تعداد زیادی خودرو توجیه پذیر نیست و این روند حقوق مشتریان این مجموعه را تضییع می‌کند.

او گفت: دادستان شیراز طی بازدید از انبار شرکت ایران خودرو به این مجموعه برای تعیین تکلیف وضعیت خودروها مهلت یک هفته‌ای داد و پس از آن با درایت و هوشمندی، این موضوع را پیگیری کرد.

نجات گفت: احضار مدیرعامل سابق ایران خودرو و اقدام قضایی، در این راستا می تواند راهگشای موانع موجود باشد و از تضییع حقوق خریداران جلوگیری کند.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی گفت: به لحاظ قانونی و از منظر دستگاه قضا نیز اقدام شرکت ایران خودرو، از مصادیق احتکار منجر به اخلال در نظام اقتصادی است.

او گفت: بنابراین روند تولید و توزیع خودرو باید مسیر خود از نگاه‌های سودجویانه و انحصارطلب خارج کرده تا در این بخش به نتایج مطلوبی برسیم.

منبع: فارس
انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار